Staże zawodowe w kawiarnio-księgarni

W Lublinie działa Kawiarnio-Księgarnia „Spółdzielnia”, w której oprócz serwowania kawy organizowane są staże dla osób w trudnej sytuacji zawodowej.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Staże zawodowe w kawiarnio-księgarni

PODZIEL SIĘ


Autor: ang

19 lip 2013 13:50


W Lublinie przy ul. Grygowej znajduje się osiedle bloków socjalnych. Jego mieszkańcy twierdzą, że poszukiwania pracy utrudnia im położenie osiedla na obrzeżach miasta z niewielką ilością połączeń sieci komunikacji miejskiej.

Rozwiązaniem okazała się ekonomia społeczna i Partnerstwo zainicjowane przez Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP), Centrum Aktywności Środowiskowej, działający przy Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Lublinie oraz Wielobranżową Spółdzielnię Socjalną Cztery Pory Roku.

Działanie Partnerstwa objęło obszar miasta, a w szczególności osiedle bloków socjalnych przy ulicy Grygowej. Celem była integracja społeczna i realizacja działań na rzecz ekonomii społecznej na przykładzie już istniejącej Wielobranżowej Spółdzielni Socjalnej Cztery Pory Roku.

„Cztery Pory Roku"

Po raz pierwszy w Lublinie powstała spółdzielnia socjalna, która była inicjatywą osób uczestniczących w realizowanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie Programie Aktywności Lokalnej, w ramach którego organizowane były między innymi szkolenia.

Członkowie i członkinie Wielobranżowej Spółdzielni Socjalnej Cztery Pory Roku otoczeni zostali długofalowym wsparciem, dokonując przy tym niezależnych i samodzielnych wyborów dotyczących swojej przyszłości zawodowej. Opierając się o ich kompetencje i zainteresowania, postawiono na branżę kawiarniano-gastronomiczną jako tą, która da największe możliwości rozwoju. Jednak to nie wybór sektora decyduje o innowacyjności partnerstwa.

- Gastronomia należy do jednej z najczęściej wybieranych w ramach ekonomii społecznej branż, dlatego chcieliśmy dodatkowo wypracować model, który mógłby być powielany w innych społecznościach lokalnych. Rozpoczęliśmy pracę nad modelem franczyzy społecznej, która, jako wariant tej tradycyjnej, rozwija się z powodzeniem w całej Europie - tłumaczy Anna Szadkowska-Ciężka, koordynatorka Regionalnego Centrum Ekonomii Społecznej w Lublinie.

Niezależnie od tego, czy franczyzodawca pobiera opłaty licencyjne, czy z nich rezygnuje, przedsiębiorstwa w sieci franczyzy społecznej posiadają taką samą strategię, politykę finansową, plan marketingowy, a co za tym idzie wspólną promocję z systemem dystrybucji usług i produktów. Czynnikiem kluczowym, decydującym o rozwoju przedsiębiorstw działających w ramach franczyzy społecznej, jest jednak wspólna, rozpoznawalna marka.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.