Sopocka spółka IT płaci swoim ludziom za... pedałowanie

Za każdy kilometr przejechany rowerem dostaną 1 złotówkę. Warunek jest tylko jeden - premię nalicza się po przejechaniu co najmniej 500 km. Wysoko zawieszona poprzeczka tylko zmobilizowała ich do wysiłku.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Sopocka spółka IT płaci swoim ludziom za... pedałowanie

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

12 sie 2014 15:38


Rowerzyści Blue Media, sopockiej spółki IT projektującej i wdrażającej płatności bezgotówkowe, wzięli sprawy w swoje nogi – i w drodze z pracy do domu i z powrotem przepedałowali już ponad 23 tys. kilometro-złotówek.

Czytaj też: Chcesz zmotywować i zmniejszyć stres pracownika? Kup mu rower

W Blue Media pracuje 93 specjalistów IT. Ponad połowa z nich uprawia jakiś sport. Sprzyja temu nie tylko położenie – siedzibę firmy dzieli zaledwie kilkaset metrów od sopockiego molo – oraz średnia wieku pracowników, która oscyluje wokół 30 lat, ale przede wszystkim sportowy duch, którego czuć w całym biurze i nie sposób się nim nie zarazić. Zdecydowanie najpopularniejsze są bieganie i rower, ale można tu znaleźć również pasjonatów sportów wodnych.

Czytaj też: Urzędnicy coraz chętniej wsiadają na rowery

– Sukcesywnie stawiamy na sport. Sponsorujemy wicemistrzów świata w kitesurfingu, Tomka Janiaka i Maksa Żakowskiego. Kilka osób z firmy odbywa szkolenia z Tomkiem i może doskonalić swoje umiejętności pod okiem mistrza. Zbudowaliśmy też własną drużynę biegaczy, która trenuje pod okiem Piotra Sucheni i bierze udział w imprezach biegowych – mówi Dominika Kotuła, HR menedżer w Blue Media.

 – Teraz, obok latawców i biegania, stawiamy na dwa kółka. Chcemy pokazać, że doceniamy wysiłek i wspieramy proekologiczne podejście naszych pracowników dojeżdżających do nas na rowerze – dodaje Kotuła.

Żółta koszulka lidera ponad 30-osobowego peletonu Blue Media należy aktualnie do Michała Frozyny, który – od momentu przekroczenia progu 500 km – przejechał już 2 624 km. Tuż za nim plasuje się Tomek Skonieczny z wynikiem 2 001 km. Na trzecim miejscu reprezentantka płci pięknej – Karolina Wołoszko, której licznik nabił już 1 620 kilometro-złotówek.

– Na rowerze jeżdżę praktycznie cały rok, chyba, że temperatura spada do sporego minusa i ciężko już utrzymać równowagę na lodzie – mówi Karolina Wołoszko z Blue Media.

– Z domu do pracy mam 8 km. Niewiele, ale idealnie, żeby trochę się z rana rozbudzić. Trasę mam przepiękną, 6 km trasy jadę ścieżką rowerową wzdłuż morza. Mogę też wybrać trasę alternatywną i jechać kawałek ścieżką przez las. Jeżdżę, bo to lubię, bo to tańsze, przyjemniejsze, szybsze, wygodniejsze, daje poczucie niezależności, wolności, dużo radości i inną perspektywę na świat – dodaje Karolina Wołoszko.

Złotówka za kilometr to tylko część z korzyści, na które mogą liczyć miłośnicy sportu z sopockiej spółki IT. Firma zapewnia swoim pracownikom także stroje sportowe, konsultacje z trenerami, fizjoterapeutami, a ostatnio także możliwość testowania firmowego, elektrycznego BMWi3.   

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA