Rebranding marki w wersji eko

- Obecnie w Polsce brak jest dobrze rozwiniętej usługi pełnego recyklingu materiałów pochodzących z rebrandingów czy remodelingów sieci sprzedażowych. Prezesi największych koncernów, mają nie lada problem z zapewnieniem świadomego ekologicznie zarządzania odpadami jakie powstają z tego tytułu – mówi Katarzyna Rudnicka, prezes Vivenge.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rebranding marki w wersji eko

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

18 paź 2013 15:48


Aby zapobiec temu problemowi powstaje program Brandibility. Jest to strategia CSR realizowana w oparciu o 10 zasad inicjatywy Sekretarza Generalnego ONZ Global Compact. Jej celem jest stworzenie certyfikatu oraz kodeksu dobrych praktyk z zakresu logistyki odpadów powstających podczas procesu rebrandingu sieci sprzedażowych.

Aktywny udział w programie (na rzecz stworzenia koalicji liderów biznesu) bierze firma Vivenge - lider branży oznakowania reklamowego.
- Każda zmiana wizerunku (zarówno częściowego - rebranding, jak i całościowego - remodeling) wiąże się niestety z powstaniem dużej ilości śmieci - mówi Katarzyna Rudnicka, prezes Vivenge.

- Obecnie w Polsce brak jest dobrze rozwiniętej usługi pełnego recyklingu materiałów pochodzących z rebrandingów czy remodelingów sieci sprzedażowych. Prezesi największych koncernów, mają nie lada problem z zapewnieniem świadomego ekologicznie zarządzania odpadami jakie powstają z tego tytułu - przedstawia problem Katarzyna Rudnicka.

Należy pamiętać, że pewność, iż materiały niebezpieczne czy elementy oznakowania firmy nie trafią na wysypisko śmieci jest niezwykle ważna.
Duże koncerny wdrażają dużą ilość działań na rzecz ochrony środowiska, a obecny brak możliwości odpowiedzialnej gospodarki odpadami powstałymi z rebrandingów stanowi duże utrudnienie.

Vivenge, będąc firmą praktykującą normy CSR, wzięło pełną odpowiedzialność za szkody środowiskowe powstałe w wyniku prowadzonej działalności i w sposób widoczny zajęło się zagospodarowaniem wytwarzanych odpadów.

- Jako lider branży, specjalista od dużych projektów rebrandingowych, jesteśmy zobowiązani do kreowania i efektywnego wdrażania odpowiedzialnych społecznie inicjatyw - mówi Rudniacka.

- Oczywistym jest stwierdzenie, że produkcja materiałów reklamowych jest niestety bardzo nieekologiczna. Konieczne jest zatem zadbanie o ten aspekt i wdrożenie działań prewencyjnych, aby jak najmniejsza ilość tej produkcji w formie odpadów trafiała na wysypiska - podkreśla prezes firmy.

Długoterminowym celem wdrażanej przez Vivenge inicjatywy jest wprowadzenie świadomego ekologicznie zarządzania marką, w każdym aspekcie jej życia. Inicjatywa dotyczy wizerunku klienta od momentu jego zaprojektowania, poprzez produkcję, demontaż, montaż, recycling oraz ponowne użycie nośników na rynku wtórnym w postaci materiałów przetworzonych.

Vivenge dąży zatem do tego, by zapewnić swoim klientom 100 proc. recyklingu materiałów pochodzących z demontażu starego oznakowania.
- Nie jest to łatwe zadanie. Przed nami stoi konieczność wdrożenia odpowiednio zorganizowanego cyklu gospodarki odpadami, aż do całkowitego ich przetworzenia i wprowadzenia do ponownego obiegu - wyjaśnia Rudnicka.

Jak podkreśla, wiąże się to z wieloma zmianami obecnie funkcjonujących w firmie procedur, a sam proces jest audytowany przez niezależne instytucje środowiskowe. Jednak warto.

- Takie rozwiązanie to gwarancja świadomej ochrony środowiska poprzez zmniejszenie generowania nieczystości i zwiększenie ich przetwarzania zamiast utylizacji - podsumowuje Rudnicka.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.