Pracownicy Carlsberga uczą, jak dbać o środowisko

Firma Carlsberg Polska zorganizowała już po raz piąty EKOakcję pod hasłem „Daj śmieciom kosza”, podczas której promowała ekologiczną postawę wobec środowiska.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Pracownicy Carlsberga uczą, jak dbać o środowisko

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

29 sie 2014 12:43


Poprzez wspólną zbiórkę opakowań, konkursy i Koedukację firma Calsberg Polska zachęcała uczestników festiwali do segregacji opakowań i dbałości o otoczenie. Łącznie podczas trzech imprez - na festiwalu rocka gotyckiego Castle Party w Bolkowie, Festiwalu Słowian i Wikingów na wyspie Wolin oraz podczas Ostróda Reggae Festival - zebrano blisko 4 tony kubków i puszek.

Czytaj też: Ile spółki z Grupy Azoty przeznaczają na CSR?

W ramach akcji uczestnicy wakacyjnych imprez byli zachęcani do dbałości o czystość terenów zielonych i rekreacyjnych na co dzień oraz do segregacji opakowań. Sprzątnięte na miejscu imprez opakowania oddawali do specjalnie przeznaczonych do tego punktów – EKOstref, za co otrzymywali gadżety, m.in. ekolatarki czy słomiane maty, idealne do wypoczynku w plenerze. Wszystkie zebrane opakowania zostały przetworzone przez Organizację Odzysku KOBA.

Akcja „Daj śmieciom kosza” uświadamiała uczestnikom festiwali, jak duży wpływ ma każda osoba na utrzymanie dobrego stanu terenów zielonych, ich estetyki i zachęcała do wypracowania w sobie ekologicznych nawyków służących zarówno otoczeniu, jak i ludziom. Osoby bawiące się na festiwalach dowiadywały się między innymi o zagrożeniach, jakie niosą dla środowiska oraz dla zdrowia ludzkiego porzucone śmieci.

Czytaj też: Polskie firmy chcą tylko zysków. Z CSR im nie po drodze?

W EKOakcję zaangażowani byli pracownicy – wolontariusze Carlsberg Polska, którzy edukowali uczestników imprez w zakresie segregacji opakowań i recyklingu oraz zachęcali do odpowiedzialnego podejścia na co dzień wobec środowiska, zwracania uwagi na porzucone opakowania i do sprzątania ich po sobie, np. po grillach, piknikach czy innych plenerowych spotkaniach na łonie natury. Wolontariusze rozdali także kilka tysięcy bransoletek z napisem „Drink Responsibly”, propagując rozważną konsumpcję alkoholu.

W dniu zakończenia każdego z festiwali pracownicy-wolontariusze dodatkowo rozdawali kilka tysięcy naklejek z hasłem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” przypominających o niewsiadaniu za kierownicę po spożyciu alkoholu. Środki wypracowane przez 50 pracowników - wolontariuszy zostaną przeznaczone na rzecz potrzebujących pracowników firmy i ich rodzin.

- Poprzez tę inicjatywę zachęcamy do odpowiedzialnego zachowania wobec środowiska, segregowania i sprzątania po sobie zużytych opakowań, by zabawy odbywały się w rytmie eko. Cieszymy się, że również w tym roku akcja została przyjęta z dużym entuzjazmem. Mamy nadzieję, że zaszczepiliśmy w uczestnikach wakacyjnych imprez ekologiczne nawyki – mówi Jagoda Jastrzębska, kierownik ds. rozwoju odpowiedzialnego biznesu w Carlsberg Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA