Pracodawcy z misją na celowniku Igreków

6 na 10 pracowników z pokolenia Y zwraca uwagę na misję firmy i realizowane przez nią cele przy wyborze pracodawcy. Millenialsi oczekują od biznesu angażowania się w sprawy społeczne czy środowiskowe.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Pracodawcy z misją na celowniku Igreków

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

19 sty 2015 13:52


Według najnowszego raportu Deloitte „Mind the gaps. The 2015 Deloitte Millennial Survey” (2015), 75 proc. przebadanych przedstawicieli pokolenia Y (czyli osób urodzonych po 1982 r.) uważa, że firmy są za bardzo skupione na swoich własnych celach, zamiast skierować większą uwagę na potrzeby społeczeństwa.

Zdaniem młodych pracowników, biznes za mało angażuje się w poprawę warunków życia oraz w kwestie społeczne i związane ze środowiskiem. 77 proc. respondentów aktywnych w mediach społecznościowych deklaruje, że misja firmy była jednym z ważniejszych kryteriów, skłaniających ich do wyboru obecnego pracodawcy.

Czytaj też: CSR przynosi długofalowe korzyści, także finansowe

- Dla 6 na 10 badanych przez Deloitte przedstawicieli pokolenia Y poczucie wspólnego celu to ważny powód wyboru pracodawcy. Wyniki raportu dowodzą, że młodzi pracownicy nie skupiają się dziś wyłącznie na wykonywaniu standardowych obowiązków, ale zwracają uwagę także na inne aspekty pracy - komentuje Marcin Tchórzewski, dyrektor zarządzający Globalnego Centrum Finansowego Arla Foods.

- Po pierwsze, firmy powinny dziś kształtować kulturę pracowniczą, w której każdy członek zespołu rozumie swoje miejsce w firmie,  a także ma świadomość wartości wykonywanych obowiązków dla całej organizacji. Po drugie, oprócz głównych celów biznesowych firmy Millenialisi powinni mieć możliwość realizowania zarówno rozwijających ich projektów z innych obszarów biznesu, jak i licznych inicjatyw CSR – wylicza.

Czytaj też: Firmy powinny zamknąć departamenty CSR, jeśli naprawdę chcą robić CSR

- Obserwujemy ten trend także wśród swoich pracowników, dlatego staramy się wprowadzać rozwiązania wychodzące naprzeciw oczekiwaniom młodych specjalistów, takie jak wewnętrzne grupy projektowe, programy rozwoju kariery czy też inicjatywy proekologiczne i prospołeczne – dodaje Tchórzewski.

Millenialsi jako priorytetowe wskazują wkład firm w życie lokalnych społeczności. W porównaniu do starszych pracowników mniejsze znaczenie ma dla nich dochód oraz krótkoterminowe cele finansowe.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.