Poziom satysfakcji pracowników DB Schenker: 3,9 w 5-stopniowej skali

Zgodnie z danymi raportu społecznego DB Schenker Logistics indeks satysfakcji z pracy wynosi wśród kobiet 4,0, a wśród mężczyzn 3,9, gdzie maksymalnym wynikiem jest 5. Raport porusza też kwestie BHP, rozwoju zawodowego i równowagi między życiem prywatnym i zawodowym.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Poziom satysfakcji pracowników DB Schenker: 3,9 w 5-stopniowej skali

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

18 lis 2015 13:56


DB Schenker podsumował swoje działania w zakresie zrównoważonego rozwoju w latach 2013-2014. Najnowszy raport prezentuje działania kluczowe z punktu widzenia firmy DB Schenker Logistics i jej interesariuszy.

- Struktura raportu społecznego wynika z przyjętej przez firmę strategii zrównoważonego rozwoju – mówi Beata Konecka, szef marketingu w DB Schenker Logistics. – Działania DB Schenker Logistics pokazane zostały w podziale na trzy filary strategii: ekonomię, społeczeństwo i środowisko. Wiele spośród tych działań firma podejmowała we współpracy z interesariuszami.

Bezpieczeństwo pracy

- Dbamy o higienę i właściwe warunki pracy. Ważnym czynnikiem w tym obszarze jest ciągłe doskonalenie naszej organizacji pracy. Działamy według systemu 5S, który pomaga w utrzymaniu ładu i porządku. Kładziemy nacisk na równowagę pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym - czytamy w raporcie.

Rozwój

W DB Schenker Logistics średnio w roku awansuje około 180 osób – zmieniając stanowisko na wyższe lub obejmując większy zakres odpowiedzialności.

Pracownicy rozwijają swoje umiejętności według zasady 70-20-10. W 70 proc. uczą się wykonując codzienne obowiązki, biorąc udział w nowych projektach czy wolontariacie. W 20 proc. uczą się od koleżanek i kolegów, którzy w określonej specjalności są bardziej doświadczeni. 10 proc. to szkolenia i kursy.

Work-life balance

Firma deklaruje również zainteresowanie zdrowym stylem życia i równowagą pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym.

schenker wlb.png schenker wlb.png

Praca nad raportem przebiegała wieloetapowo. Na początku pracownicy i dostawcy dokonali oceny poprzedniego raportu i zgłosili swoje propozycje względem kolejnego. Firma zapytała też o oczekiwania klientów i pozostałych partnerów, w tym współpracujące organizacje. Na tej podstawie, przy współudziale przedstawicieli wielu obszarów działalności firmy, zostały wyłonione kluczowe z punktu widzenia interesariuszy, tematy do raportowania.

Raport, który powstał w kolejnych miesiącach dzięki zaangażowaniu wielu pracowników firmy, został na zakończenie poddany audytowi firmy doradczej Deloitte.

To czwarta tego typu publikacja skierowana przez firmę do jej otoczenia. DB Schenker Logistics raportuje w cyklu dwuletnim. Tradycyjnie już, ze względów ekologicznych, raport  został udostępniony wyłącznie w internecie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA