Polskie firmy chcą tylko zysków. Z CSR im nie po drodze?

Dla polskich firm wciąż najważniejszy jest zysk, później długo, długo nic - przyznają przedsiębiorcy w badaniu Rzetelnej Firmy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Polskie firmy chcą tylko zysków. Z CSR im nie po drodze?

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

20 sie 2014 9:02


Jak wynika z badania przeprowadzonego wśród właścicieli 963 firm, ponad połowa badanych (57,6 proc.) twierdzi, że przedsiębiorstwa powinny wdrażać zasady społecznej odpowiedzialności biznesu, a więc poza celami zarobkowymi, wyznaczać także dodatkowe.

Czytaj też: Ile spółki z Grupy Azoty przeznaczają na CSR?

Według 49,3 procenta przedsiębiorców, polskie firmy kierują się tylko chęcią szybkiego zarobku i nie interesuje ich nic innego. Z kolei 42,5 procent ankietowanych twierdzi, że jest zupełnie odwrotnie. Ich zdaniem, biznesmeni w Polsce dbają nie tylko o własne interesy, ale patrzą na firmę kompleksowo, pamiętając o satysfakcji klienta, działaniach proekologicznych, czy akcjach charytatywnych.

Czytaj też: Małe i średnie firmy też stać na CSR

– Niespełna połowa przedsiębiorstw, która uważa, że stosuje dobre praktyki biznesowe to wciąż mało. Wyniki badania Rzetelnej Firmy potwierdzają, że jeszcze wiele firm nie rozumie dlaczego tak ważne jest prowadzenie biznesu społecznie odpowiedzialnego. Słuchanie otoczenia, może przynieść wymierne korzyści, bowiem rozwijając swoje relacje z interesariuszami, dostawcami, czy środowiskiem lokalnym – podnosimy wartość przedsiębiorstwa. Co w efekcie przynosi zysk – przekonuje Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.

– Musimy jednak pamiętać, że jednorazowa akcja charytatywna, czy wyjazd integracyjny pracowników nie wystarczą. Aby być społecznie odpowiedzialnym, strategia CSR musi być wpisana w długofalowe plany firmy, za czym idą solidne procedury, mierniki efektywności, ale też stały dialog ze wszystkimi interesariuszami – dodaje Sokołowski.

Niestety, jak wynika z badania, sensu w dbałości o relacje biznesowe czy pracownicze, nie widzi 14 proc. badanych, pozostałe 28 proc. nie opowiada się po żadnej ze stron. W badaniu Rzetelnej Firmy polscy biznesmeni zostali poproszeni o wskazanie wartości, które ich zdaniem powinny mieć największą wartość. Najczęściej wskazywali na troskę o jakość usług i satysfakcję klientów. Na drugim miejscu jest według nich wiedza i profesjonalizm, a na trzecim uczciwość i przejrzystość.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA