Polscy sprzedawcy najlepsi w Europie

Polscy sprzedawcy wypadli najlepiej w europejskim rankingu firmy Daymaker. Klientów najbardziej kochają w Kielcach - pisze "Puls Biznesu".
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Polscy sprzedawcy najlepsi w Europie

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/AT

7 kwi 2017 6:18


Skandynawowie, Anglicy, Francuzi, Niemcy, Włosi czy Hiszpanie mają nam czego zazdrościć, gdy idą na zakupy. Nie chodzi, niestety, o zasobność portfela, ale najwyższy poziom obsługi klientów w sklepach. Jak podaje Puls Biznesu", Polska uzyskała najwyższy wynik w corocznym padaniu szwedzkiej firmy Daymaker, która przy pomocy tzw. tajemniczych klientów zbadała jakość obsługi w sklepach w 10 krajach europejskich.

W Polsce tajemniczy klienci odwiedzili 655 sklepów, działających w 131 sieciach handlowych z 19 branż. Oceniano m.in. powitanie klienta, nawiązanie kontaktu, uprzejmość, fachowość i znajomość asortymentu, umiejętność rozpoznania preferencji klientów i doradzenia im przy zakupie, a także finał transakcji, w tym oferowanie dodatkowych produktów.

Gazeta zauważa, że w ubiegłorocznej edycji średnia jakość obsługi klientów w polskich sklepach była taka sama jak w Niemczech, w tym roku rodzimi sprzedawcy wypadli jednak znacznie lepiej i stali się samodzielnymi liderami rankingu, wyprzedzając na podium Włochów i Szwedów.

Jak pisze "PB", klientów najbardziej kochają w Kielcach - stolica Świętokrzyskiego osiągnęła najwyższy średni wynik w gronie największych polskich miast i jako jedyna przekroczyła 90 proc. Na plus wyróżniły się też Olsztyn, Gorzów Wielkopolski i Opole. Najgorzej wypadł Wrocław, słabo poradziły sobie również Poznań i Warszawa, gdzie jakość obsługi ledwie przekroczyła 60 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.