Oto najpopoularniejsze praktyki CSR w Polsce. Stosuje je coraz więcej firm

W których obszarach firmy w Polsce najchętniej podejmują działania CSR? Dowiecie się z 12. już edycji raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, opracowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Oto najpopoularniejsze praktyki CSR w Polsce. Stosuje je coraz więcej firm

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

1 kwi 2014 16:24


W raporcie znalazły się 403 dobre praktyki CSR - najwięcej jak do tej pory - oraz 155 praktyk długoletnich. Wzrosła również liczba zgłaszających się firm z dobrymi praktykami CSR, szczególnie zauważalny jest ponad stuprocentowy wzrost udziału przedstawicieli sektora MŚP w porównaniu z rokiem ubiegłym - w tegorocznej edycji raportu sektor ten był reprezentowany przez 47 firm.

Głównymi wnioskami płynącymi z tegorocznej edycji raportu są: zwiększenie znaczenia partnerstw międzysektorowych i ponadbranżowych w rozwoju odpowiedzialnego biznesu oraz uwzględnianie w strategii biznesowej głosu nie tylko klientów, ale szerszej grupy interesariuszy - pracowników, dostawców, społeczności lokalnej.

403 dobre praktyki CSR, czyli działania, programy lub projekty realizowane przez firmy, pogrupowane są w raporcie zgodnie z obszarami wymienionymi w normie ISO 26000: ład organizacyjny, prawa człowieka, praktyki/aspekty pracownicze, środowisko naturalne, uczciwe praktyki rynkowe, zagadnienia konsumenckie oraz zaangażowanie i rozwój społeczności lokalnej.

Najwięcej praktyk firm znalazło się w obszarze „zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej". 170 inicjatyw dotyczyło m.in. inwestycji społecznych, wsparcia organizacji pozarządowych, współpracy z uczelniami, działań charytatywno-filantropijnych.

Na uwagę zasługuje zainteresowanie firm podejmowaniem akcji prozdrowotnych adresowanych już nie tylko do pracowników, ale też społeczeństwa. Moda na sport stała się jednym ze sposobów wykazania się społecznie odpowiedzialnym zaangażowaniem. Z kolei temat marnotrawienia żywności zmobilizował firmy do rozwoju współpracy z Bankami Żywności.

„Środowisko" to drugi najliczniej reprezentowany obszar - opisano w nim 81 dobrych praktyk CSR. Nowością okazały się te z nich, które łączą biznes z tematem zrównoważonych miast.

W obszarze „praktyki/aspekty pracownicze" znalazło się 67 przykładów działań firm. Widocznym trendem wśród nich są prozdrowotne programy dla pracowników i dialog z tą grupą interesariuszy.

31 praktyk firm prezentuje z kolei obszar „ład organizacyjny". Do najpopularniejszych w tym obszarze należą: dialog z interesariuszami, kwestie etyczne oraz raportowanie społeczne.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.