Orange, Bogdanka, Energa oraz Tauron. Oto mistrzowie raportów CSR

W 8. edycji konkursu „Raporty Społeczne - nagrody za najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu” zwyciężyli: Orange Polska, Lubelski Węgiel Bogdanka, Energaoraz Tauron Polska Energia.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Orange, Bogdanka, Energa oraz Tauron. Oto mistrzowie raportów CSR

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

9 gru 2014 16:29


W Polsce od 2017 r. będzie obowiązywać nowa dyrektywa UE o raportowaniu danych pozafinansowych oraz informacji nt. różnorodności. Już dziś nowe regulacje są wyprzedzane przez praktyki wielu firm, które prezentują dane dotyczące wpływu na środowisko i społeczeństwo w postaci tzw. raportów społecznych.

Publikacje te obejmują znacznie szerszy zakres informacji pozafinansowych niż te, które są wymienione w dyrektywie. Od ośmiu lat najlepsze z nich są wyłaniane w konkursie Raporty Społeczne, organizowanym wspólnie przez Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu, firmy PwC i SGS.

Czytaj też: KPMG: 96 proc. firm w Polsce wie, że CSR jest obowiązkiem biznesu. A ile z nich go realizuje?

Jury główne, jury dziennikarskie, internauci oraz Ministerstwo Gospodarki w tym roku wybierali najlepsze raporty spośród 31 publikacji. W roku ubiegłym było ich 32, co związane jest przede wszystkim z różnymi cyklami raportowania firm. Czasem są to okresy dwu- a nawet trzyletnie, znaczenie ma też termin zgłoszeń, który przypada na wrzesień-październik, a wówczas niektóre firmy jeszcze przygotowują sprawozdania.

W porównaniu z latami ubiegłymi wciąż najwięcej raportów społecznych zgłaszają branże: energetyczna, spożywcza i finansowa, w tym roku odpowiednio 6, 5, 5 raportów. Wśród firm z konkursu według liczby zatrudnionych dominują przesiębiorstwa duże (28 raportów), kolejno średnie (2) i małe (1). Najpopularniejszym standardem raportowania są międzynarodowe wytyczne Global Reporting Initiative. 28 spośród 31 zgłoszonych publikacji zostało opracowanych na ich podstawie.

Czytaj też: CSR staje się coraz ważniejszy dla firm działających w Polsce

W tegorocznej edycji nagrodę główną zdobyła firma Orange Polska. W kategorii "Najlepszy Debiut", jury nagrodziło Lubelski Węgiel Bogdanka. Spółka dostała również nagrodę Ministerstwa Gospodarki.

Nagroda przyznawana przez dziennikarzy trafiła do firmy Energa, natomiast internauci wyróżnili Tauron Polską Energię.

Były również wyróżnienia, które trafiły do: Banku Zachodniego WBK, Grupy Żywiec, Kompanii Piwowarskiej i do nagrodzonej już firmy Tauron (tym razem za odważne wykorzystanie internetu).

- Publikowanie danych dotyczących społecznego i środowiskowego zaangażowania firmy to informacje, które pozwalają lepiej ocenić na ile poważnie firma traktuje swoją odpowiedzialność wobec otoczenia - mówi Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu, przewodnicząca jury.

- Raporty społeczne, które ocenialiśmy w tym roku w konkursie są coraz bardziej kompletnym i wiarygodnym źródłem informacji o strategiach i działaniach CSR firm. Mam nadzieję, że staną się także coraz częściej popularną lekturą nie tylko dla inwestorów, ale także dla klientów i konsumentów - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA