Nestlé zbiera gratulacje. Firma ma dobry system przeciwdziałania pracy dzieci

W walce o niewykorzystywanie dzieci w zbiorach np. kakao została w czerwcu wyróżniona globalna marka Nestlé.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nestlé zbiera gratulacje. Firma ma dobry system przeciwdziałania pracy dzieci

PODZIEL SIĘ


Autor: GP

13 cze 2017 13:24


Problem pracy dzieci, zwłaszcza w mniej rozwiniętych krajach świata, stara się rozwiązać organizacja Stop the Traffik. Pozarządowy podmiot stawia sobie za cel walkę z pracą niewolniczą w XXI wieku, a jak dowodzą dane jest o co walczyć.

Jak ocenia Międzynarodową Organizację Pracy (agenda ONZ) rynek niewolniczej i nielegalnej pracy na całym świecie to 150 miliardów dolarów zysków rocznie. Wiele z tej sumy, to praca dzieci.

W czerwcu Stop the Traffik właśnie w stronę obrony najmłodszych skierował swoje działania. Organizacja zdecydowała się odznaczył za walkę z wykorzystywaniem dzieci na plantacjach kakao potentata rynku spożywczego firmę Nestlé.

Powodem wyróżnienia jest wdrażanie Systemu Monitorowania Pracy Dzieci oraz Działań Naprawczych. To część deklaracji firmy, która do 2030 roku zobowiązała się do poprawy jakości życia 30 mln osób w społecznościach utrzymujących się z działalności gospodarczej.

W raporcie, który jest podstawą wyróżnienia oceniono również osiągnięcia innych producentów czekolady oraz organizacji certyfikujących na rzecz walki z pracą dzieci na Wybrzeżu Kości Słoniowej i w Ghanie. W opublikowanym sprawozdaniu Stop the Traffik wskazało także długoterminowe wyzwania społeczne, jakie wiążą się z tym problemem oraz podkreśliło znaczenie współpracy firm, które, czerpiąc wzajemnie ze swoich doświadczeń, mogą wspólnie działać na rzecz jego rozwiązania.

Tak też czyni Nestlé, które za pośrednictwem CocoaAction, pomaga promować najlepsze praktyki i dzieli się swoim doświadczeniem z wdrażania CLMRS. Firma prezentuje korzyści wynikające z przejrzystości oraz wpływ ocen przeprowadzonych przez niezależne organizacje jak Fair Labor Association.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.