Nestlé daje przykład jak komunikować CSR

Komisja Europejska planuje wprowadzenie obowiązku tworzenia przez firmy raportów społecznych. Jednak niezależnie od tego, czy raportowanie będzie działaniem dobrowolnym czy obligatoryjnym - warto przygotować się do niego wcześniej.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nestlé daje przykład jak komunikować CSR

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

17 gru 2013 13:16


Już od siedmiu lat Forum Odpowiedzialnego Biznesu, PwC oraz SGS, mobilizuje firmy do dobrowolnego raportowania swoich działań poprzez organizowanie ogólnopolskiego konkursu "Raporty Społeczne". Jak zatem tworzyć raport społeczny, by budził zainteresowanie i wiarygodność w oczach czytelników? Opowiada o tym Iwona Konstanty, młodszy kierownik ds. komunikacji korporacyjnej w Nestlé Polska, koordynator budowy strategii i raportu „Tworzenie Wspólnej Wartości Nestlé w Polsce".

Prowadź dialog

Raporty są wyrazem dążenia firmy do przejrzystości działań i accountability rozumianej jako wywiązanie się z obowiązku informacyjnego wobec interesariuszy, wyjaśnienia im działań i decyzji, za które firma ponosi odpowiedzialność. Aby w pełni osiągnąć ten cel, zasadnicze jest angażowanie interesariuszy zewnętrznych i wewnętrznych na różnych etapach tworzenia raportu, zaczynając od wspólnego stworzenia wewnętrznej strategii firmy, która jest podstawą działań odpowiedzialnego biznesu i nadaje treść raportowi, a kończąc na weryfikacji założeń raportu i zawartych w nim informacji.

- Ważne, by po zakończeniu prac nad raportem - dotarł on do najważniejszych interesariuszy. Dlatego niezbędny jest proces mapowania. Dzięki niemu poznajemy grupy, które pozostają w strefie wpływu i zainteresowania firmy - mówi Iwona Konstanty.

- W Nestlé Polska wysłaliśmy raport do ponad 700 najważniejszych z punktu widzenia działalności firmy osób. Działania rozpoczęliśmy od wysłania listu wprowadzającego, w którym znajdowały się również dane kontaktowe z prośbą o informację zwrotną. Niezwykle ważne jest, aby publikacja dotarła do najważniejszych interesariuszy i by wiedzieli oni, z kim mogą podzielić się swoją opinią na jego temat. Jest to wartość dodana dla obu stron, które mogą lepiej poznać siebie i swoje wzajemne oczekiwania - tłumaczy.

Dostosuj formę do potrzeb

Warto przygotować różne formy raportów - od wersji drukowanej, aż po te nowocześniejsze, przewidując tym samym zróżnicowane zapotrzebowanie odbiorców. Nowoczesną formułę raportu podkreśli interaktywność oraz wykorzystanie urządzeń mobilnych - aplikacji na telefon czy mobilnych wersji dokumentu. Mowa tu zarówno o interaktywnej wersji raportu na stronie www, jak i interaktywnych spacerach, na które zaprasza czytelnika marka, chcąc pokazać mu np. łańcuch dostaw.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.