Młodzi szukają pracodawców odpowiedzialnych społecznie

• Dla pokolenia Y wartości wyznawane przez firmę mają duże znacznie przy wyborze przyszłego pracodawcy.
• Młodzi lepiej oceniają spółki odpowiedzialne społecznie, działające na rzecz pracowników, lokalnych społeczności czy środowiska.
• Pozytywna opinia pracowników, a także nagrody i wyróżnienia w zakresie CSR mają duży wpływ na postrzeganie firmy w społeczeństwie, co przekłada się na wzrost zaufania klientów, a tym samym na wyniki finansowe.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Młodzi szukają pracodawców odpowiedzialnych społecznie

PODZIEL SIĘ


Autor: Newseria

18 kwi 2016 8:25


– Według badań i obserwacji, które prowadzimy od lat, CSR [Corporate Social Responsibility, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu – red.] jest istotnym elementem postrzegania firmy przez klientów, kontrahentów, pracowników, a co za tym idzie – ma ogromny wpływ na zyski firm – przekonuje Anna Potocka-Domin, wiceprezes Business Centre Club (BCC). – W dzisiejszych czasach przedsiębiorstwa konkurują o prymat głównie wizerunkiem, a CSR jest niezwykle ważnym jego elementem.

Według unijnej strategii społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw CSR to działania wynikające z poczucia więzi ze społeczeństwem, dotyczące zarówno kwestii społecznych, środowiskowych, etycznych, jak i związanych z prawami człowieka oraz uprawnieniami konsumentów.

Anna Potocka-Domin, wiceprezes Business Centre Club (Fot. Newseria) Anna Potocka-Domin, wiceprezes Business Centre Club (Fot. Newseria)

CSR ceniony przez młodych

Jak wynika z badania Deloitte, są to wartości coraz bardziej cenione przez przedstawicieli wchodzącego na rynek pracy pokolenia Y. Wdrażająca zasady CSR firma ma w związku z tym większe szanse na zdobycie najlepszych pracowników. Tym bardziej że millenialsi w ciągu najbliższych 10 lat będą stanowili 3/4 aktywnych zawodowo Polaków.

– Pokolenie, które wchodzi na rynek, czyli generacja Y i Z, ma już inne wymagania. To ludzie, którzy potrzebują równowagi między pracą zawodową a życiem prywatnym. Ważne jest dla nich spełnienie w pracy, ale potrzebują także silnych, inspirujących liderów – potwierdza Marek Jurkiewicz, prezes portalu InfoPraca.pl. – Dla przyszłych pracowników wartości, jakie wyznaje firma, i odpowiedzialność w biznesie są rzeczami kluczowymi.

Zdaniem Jurkiewicza działania CSR wpisują się w deklarowaną przez młodych pracowników potrzebę szukania sensu pracy, który coraz częściej nie dotyczy tylko kwestii finansowych.

Marek Jurkiewicz, prezes portalu InfoPraca.pl (Fot. Newseria) Marek Jurkiewicz, prezes portalu InfoPraca.pl (Fot. Newseria)
CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.