Millenalsi wymagają odpowiedzialnego biznesu

Pokolenie osób urodzonych w latach 1980-2000 za kilka lat będzie stanowić większość na rynku pracy. Wymagają oni większego niż ich rodzice zaangażowania biznesu w sprawy, z którymi nie radzą sobie politycy i instytucje publiczne.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Millenalsi wymagają odpowiedzialnego biznesu

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

4 lis 2015 15:40


Największe znaczenie dla generacji Y mają ochrona środowiska, globalne ocieplenie, poprawa jakości życia, czy walka z biedą. Świat biznesu w coraz większym stopniu dopasowuje się do rosnących wymagań młodego pokolenia, angażując się w edukację konsumentów, zacieśnianie współpracy z władzami i rozwój innowacji poprawiających warunki życia.

Z badania przeprowadzonego w 17 krajach na grupie 8000 millenialsów wynika, że znacząco różnią się oni od starszych pokoleń pod względem oczekiwań dotyczących wpływu firm na świat. Stawiają na konkretne działania lokalne, bliską współpracę firm z władzami, aby – jak mówią - uczynić świat lepszym niż jest on obecnie.

Pionierzy ekologii

Wielu przedsiębiorców – szczególnie z krajów Europy Zachodniej, takich jak Francja – dostrzegło ten trend, wprowadzając w życie działania, jakich oczekuje najmłodsze pokolenie. Przedstawiciele biznesu wiedzą bowiem, że millenialsi wkrótce będą dominować na rynku pracy, stanowiąc kluczową grupę konsumentów.

Nie od dziś wiadomo, że właśnie millenialsi są pionierami szerokiego korzystania z nowoczesnych, energooszczędnych rozwiązań, stworzonych z myślą o ochronie środowiska.

Młodzi ludzie nie tylko masowo wybierają energooszczędne urządzenia, ale także wśród nich znajduje się najwięcej zwolenników przyjaznej środowisku komunikacji miejskiej, dzięki której powietrze w miastach jest mniej zanieczyszczone.

Etyka biznesu

- Firmy stale szukają przewagi konkurencyjnej, zmieniając modele biznesowe, aby lepiej od rywali rynkowych dopasować się do oczekiwań klientów. Zdają sobie również sprawę z tego, że millenialsi znacząco różnią się od wcześniejszych pokoleń konsumentów - wyjaśnia Maciej Witucki, prezes Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP). 

Wymagania najmłodszej generacji dorosłych wobec działań firm i dostarczanych przez nie produktów są bardzo konkretne. Ten trend konsumencki sprawia, że dostawcy dóbr i usług przykładają coraz więcej uwagi do ochrony środowiska, ekologicznych rozwiązań, ale również etyki biznesu.

Już blisko 80 firm zrzeszonych w Izbie zostało sygnatariuszami Deklaracji Odpowiedzialnego Biznesu CCIFP, zakładającej prowadzenie działalności gospodarczej w sposób zapewniający współpracę ze społecznościami lokalnymi i władzami, regionalny rozwój cywilizacyjny, szerzenie edukacji i przeciwdziałanie wszelkim formom dyskryminacji.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA