Millenalsi chcą, żeby biznes zaangażował się w poprawę klimatu

Na paryskiej konferencji klimatycznej COP21 zaprezentowano stanowisko millenialsów na temat ochrony środowiska. Domagają się od rządzących oraz biznesu konkretnych działań i większego zaangażowania we wdrażanie zmian tu i teraz.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Millenalsi chcą, żeby biznes zaangażował się w poprawę klimatu

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

2 gru 2015 14:06


Na przełomie listopada i grudnia odbyła się w Paryżu zorganizowana przez ONZ konferencja klimatyczna COP21, która zgromadziła przedstawicieli biznesu, rządów, świata finansów, ONZ, NGO i ludzi zaangażowanych w ochronę środowiska.

Z przeprowadzonego w listopadzie 2015 r. przez MSLGroup specjalnie na to wydarzenie badania #bethechance wynika, że pokolenie 20-latków oczekuje od firm większego zaangażowania i konkretnych działań w zakresie ochrony środowiska i poprawy klimatu.

Z ankiety, w której wzięło udział kilkuset młodych osób z kilkunastu państw, w tym z Kanady, Chin, Danii, Wielkiej Brytanii, USA i Polski wypływa jeden wniosek: millenialsi interesują się zmianami klimatycznymi, są rozczarowani dotychczasowymi decyzjami rządzących, ich brakiem działania i oczekują konkretnych zmian.

Jednocześnie zdają sobie sprawę, że znaczna część odpowiedzialności za ochronę środowiska  spoczywa na firmach, które tworzą otaczającą nas rzeczywistość. Ich oczekiwania co do ich aktywności znacznie różnią się od stanowiska prezentowanego przez pokolenia ich rodziców i dziadków. Oczekują konkretnych działań. Chcą, by biznes miał bardziej ekologiczne podejście w realizacji swoich celów, tworzeniu innowacji, dystrybucji i inwestycji.

Dane z tegorocznej ankiety potwierdzają wyniki przeprowadzonego na początku 2014 roku przez MSLGroup badania The Future of Business Citizenship, z którego wynika, że millenialsi oczekują większego zaangażowania prywatnych przedsiębiorstw w rozwiązywanie kluczowych problemów współczesnego świata, także w tych obszarach, za które dotychczas odpowiadały instytucje publiczne.

Zacznijmy od siebie

Z wypowiedzi wszystkich ankietowanych millenialsów wynika, że odpowiedzialność za poprawę środowiska spoczywa na stronie rządzącej, ale większość z nich oczekuje, że to właśnie biznes będzie coraz większym i ważniejszym partnerem dla instytucji rządowych w zakresie realizacji działań, które zatrzymają zmiany klimatyczne.

W ujęciu lokalnym widoczne są konkretne różnice. O ile powyższe oczekiwanie jest charakterystyczne dla młodzieży mieszkającej w Kanadzie, USA, Danii i Wielkiej Brytanii, to millenialsi z Polski twierdzą, że zmiana zaczyna się od nich samych, a ta następnie jest podchwytywana przez innych. Zarówno przez instytucje państwowe, organizacje non–profit oraz przez biznes.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA