KPMG: 96 proc. firm w Polsce wie, że CSR jest obowiązkiem biznesu. A ile z nich go realizuje?

Ze świadomością roli, jaką w biznesie odgrywa CSR wśród polskich nie jest najgorzej. Wiele z nich zdaje też sobie sprawę, że społeczna odpowiedzialność biznesu to również zyski. Ale od teorii do praktyki w niektórych przypadkach jeszcze daleko.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

KPMG: 96 proc. firm w Polsce wie, że CSR jest obowiązkiem biznesu. A ile z nich go realizuje?

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

25 lis 2014 19:21


Jak wynika z najnowszego raportu KPMG w Polsce i Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Społeczna odpowiedzialność biznesu: fakty a opinie”, 96 proc. firm wie, jak ważne jest realizowanie w biznesie działań z zakresu CSR, ale tylko 46 proc. ją realizuje - przy czym najczęściej są to firmy bardzo duże i te z udziałem kapitału zagranicznego.

W co drugim przedsiębiorstwie realizującym działania z zakresu CSR, odpowiada za nie członek zarządu, a 63 proc. formalnie uwzględnia je w swojej strategii. Z drugiej strony, mimo przedstawianych opinii, że powinnością firm jest odpowiadanie na wyzwania społeczne i ekologiczne (96 proc.), dla 18 proc. firm CSR oznacza długofalowe i planowe zaangażowanie .

Najważniejsze dla firm odpowiedzialnych społecznie są wyzwania środowiskowe i wsparcie społeczności lokalnych.

Firmy, zapytane o konkretne wyzwania, które są najważniejsze z ich punktu widzenia, zdecydowanie najczęściej (50 proc.) wskazywały na ochronę środowiska naturalnego. Co ważne, jest to najistotniejsza kwestia nie tylko dla firm przemysłowych (56 proc.), które poprzez produkcję mają bezpośredni negatywny wpływ na środowisko, ale także dla przedsiębiorstw z sektora usług (38 proc.).

Czytaj też: CSR przynosi długofalowe korzyści, także finansowe

Drugim najważniejszym wyzwaniem z punktu widzenia badanych przedsiębiorstw jest rozwój społeczności lokalnych. To wyzwanie zdecydowanie częściej wskazywane było przez firmy przemysłowe (40 proc.) niż usługowe (29 proc.).

Natomiast najrzadziej wskazywano na istotność edukacji w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji (10 proc.) oraz profilaktykę zdrowotną (4 proc.). Przyczyną takiego postrzegania tych zagadnień może być przeświadczenie, że w tego typu działania powinny angażować się przede wszystkim firmy, które dostarczają produkty szkodliwe dla zdrowia lub mogące prowadzić do uzależnień.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.