Kluczowa ścieżka CSR u producentów alkoholu? Odpowiedzialne picie

CSR w Polsce nabiera coraz większego znaczenia także w branży alkoholowej. W Carlsberg Polska to jeden z filarów strategii. Dlaczego?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Kluczowa ścieżka CSR u producentów alkoholu? Odpowiedzialne picie

PODZIEL SIĘ


Autor: Bartosz Dyląg

7 paź 2013 8:29


Zdaniem Jagody Jastrzębskiej, kierownika ds. rozwoju odpowiedzialnego biznesu Carlsberg Polska, działania CSR są okazją do nawiązania głębszej więzi z partnerami biznesowymi oraz z konsumentami.

- Do tego tworzymy u pracowników przekonanie, że są częścią firmy odpowiedzialnej społecznie, która jednocześnie zachęca i stwarza im możliwości realizowania się w charakterze wolontariuszy w pracach pożytecznych społecznie - zaznacza Jagoda Jastrzębska.

W Carlsberg Polska można angażować się w prace społeczne w dwojaki sposób, poprzez udział w organizowanym cyklicznie programie „Pomóż nam pomagać" lub poprzez samodzielne organizowanie akcji, np. sprzątanie przy wsparciu finansowym spółki.

Przedstawicielka Carlsberg Polska nie ukrywa, że w działaniach CSR ważny jest walor wizerunkowy i reputacyjny. Ale oprócz tego istotną rolę odgrywa element ekonomiczny. Dzięki realizacji polityki środowiskowej spółce udaje się systematycznie zmniejszać zużycie mediów, co w rezultacie - oprócz minimalizowania wpływu na środowisko - przekłada się na finanse.

Działania CSR w Carlsbergu są uporządkowane od kilku lat, to znaczy od wejścia w życie polityki regulującej odpowiedzialne relacje z otoczeniem. Pozwala to spółce ustalić priorytety i analizować na bieżąco realizację przyjętych wytycznych.

Jagoda Jastrzębska podaje przykład reklamy telewizyjnej. Pracując nad nią, bierze się pod uwagę nie tylko kwestie prawne, ale też wewnętrzne wymogi firmy z zakresu odpowiedzialnej komunikacji marketingowej.

- Temat odpowiedzialnej konsumpcji i sprzedaży alkoholu jest dla nas bardzo ważny. Szkolimy sprzedawców z zakresu odpowiedzialnej sprzedaży i bezpieczeństwa przed dużymi wydarzeniami, takimi jak Euro czy Woodstock - dodaje Jagoda Jastrzębska.

Ale temat odpowiedzialnego picia jest realizowany w Polsce szerzej. Od kilkunastu lat podejmuje go branża piwowarska w ramach Związku Browary Polskie. Przeciwdziała sprzedaży alkoholu niepełnoletnim i apeluje do kierowców o nieprowadzenie auta po spożyciu alkoholu.

- Akcje te odnoszą skutek, bo zdecydowanie zmalało społeczne przyzwolenie dla pijanych kierowców i sprzedawców podających alkohol małoletnim - twierdzi kierownik ds. rozwoju odpowiedzialnego biznesu w Carlsberg Polska.

Jagoda Jastrzębska wyjaśnia, że takie działania wynikają z silnego poczucia odpowiedzialności.

- Optujemy za piciem alkoholu w rozsądnych ilościach podczas np. spotkań towarzyskich, dlatego jako branża promujemy kulturę picia piwa. Wskazujemy na przykład, do jakich potraw pasują dane produkty, jak podawać piwo, by najlepiej smakowało, by móc się nim delektować przy różnych okazjach - mówi Jastrzębska.

Carlsber Polska wiele uwagi poświęca ochronie środowiska. Spółka stara się minimalizować wpływ browarów i biur na otoczenie, m.in. optymalizując zużycie mediów oraz prowadząc edukację ekologiczną wśród pracowników.

- Od kilku lat edukujemy konsumentów. Szczególny nacisk kładziemy na segregację opakowań szklanych i recykling, apelujemy o niezaśmiecanie terenów zielonych, zachęcamy do odnoszenia butelek zwrotnych do sklepów - zaznacza Jagoda Jastrzębska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

jensnextjob.wordpress.com 2013-10-07 22:51:17

Brawa dla Carlsberga!