Jutro firmy skrócą dzień pracy o symboliczne 2 godziny

0 0
Jutro firmy skrócą dzień pracy o symboliczne 2 godziny

15 maja cały świat obchodzi Międzynarodowy Dzień Rodziny. Przy tej okazji pracownicy firm, zaangażowanych w akcję "Dwie godziny dla Rodziny", Fundacji Humanites - Sztuka Wychowania, będą pracowali krócej, aby mogli więcej czasu spędzić ze swoimi rodzinami.

Jak pokazują analizy Centrum Badań Opinii Społecznej, niezmiennie od lat życie rodzinne jest dla Polaków najważniejszą wartością: przyznaje tak prawie 80 proc. respondentów. Dla ok. 85 proc. z nas posiadanie rodziny jest niezbędne do bycia szczęśliwym. Niewiele mniej, 70 proc. deklaruje, że spędza z rodziną wolny czas.

Nadal jednak mało o sobie wiemy. Według badań znanej socjolog, prof. Barbary Fatygi z Uniwersytetu Warszawskiego tylko około 20 proc. dorosłych zajmujących się wychowaniem dzieci i młodzieży zna ich potrzeby i ulubione formy spędzania wolnego czasu.

- Mamy deficyt dobrej rozmowy, bez której trudno o dobre, trwałe i cenne wzorce dla młodego pokolenia. A przecież cytując Stanisława Jerzego Leca: „Koła rodzinnego nie tworzy się cyrklem". Najważniejsze jest to, aby być razem i szczerze rozmawiać. Rodzinne więzi powinny być bowiem bardzo troskliwie pogłębiane i pielęgnowane. Bez naszego naprawdę dużego zaangażowania, ograniczą się tylko do logistycznej wymiany informacji. Warto pamiętać, że relacje rodzinne nieustannie nas kształtują oraz są podstawą budowy tożsamości młodego pokolenia - podkreśla Zofia Dzik, prezes Fundacji Humanites.

Bożena Leśniewska, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży w Orange Polska przypomina, że będąc w pracy, wykonując zadania zawodowe nie przestajemy być jednocześnie żonami, mężami, partnerami, rodzicami czy po prostu dziećmi naszych rodziców.

- Na efektywność, koncentrację i skuteczność pracowników mocno wpływa stan emocji związanych zarówno ze środowiskiem zawodowym jak i tym prywatnym, a w szczególności frustracja płynąca z poczucia poświęcania którejś z tych części życia na rzecz innej. Moim zdaniem jednym z zadań współczesnego menedżera jest zapewnienie warunków do funkcjonowania pracowników w zrównoważony sposób - mówi.

W tym roku udział w akcji już zapowiedziały takie firmy jak: Citi Handlowy, ENEL-MED, GFK Polonia, JVC, K2, Orange, Pentacomp, PWC, Tchibo, Wirtualna Polska, Ernst & Young oraz wiele szkół i instytucji społecznych i publicznych.

- Cieszymy się, że zaproponowana przez nas forma obchodów Dnia Rodziny spotyka się z tak dużym zainteresowaniem firm, organizacji pozarządowych i instytucji oświatowych. Dowodzi to, że pracodawcy coraz częściej dostrzegają potrzebę zapewnienia swoim pracownikom równowagi między życiem zawodowym i prywatnym - podsumowuje Zofia Dzik.

 

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.