Jędrzejewski, Kopex: Nikt nie chce być anonimowy w pracy

- Ocenianie CSR w kategoriach zysku jest powierzchowne. Ale i wtedy może przynieść wiele dobrego - mówi Krzysztof Jędrzejewski, główny akcjonariusz Kopeksu.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Jędrzejewski, Kopex: Nikt nie chce być anonimowy w pracy

PODZIEL SIĘ


Autor: WNP.pl

wnp.pl

3 wrz 2015 15:34


Trzeciego września spółka Kopex pod patronatem Ministerstwa Gospodarki zorganizowała w Katowicach konferencję z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.

- Społeczna odpowiedzialność biznesu jest w Polsce popularna od kilkunastu lat - zaznaczył Krzysztof Jędrzejewski, główny akcjonariusz Kopeksu. - W Polsce wiele firm angażuje się w działania społeczne z różnych powodów. Bardzo często traktowane są te działania jako formy marketingu, promowania własnego wizerunku. Pojawia się pytanie: co będę dzięki temu miał. Takie traktowanie społecznej odpowiedzialności biznesu jest dość powierzchowne, ale i wówczas można zrobić wiele dobrych rzeczy.

- Natomiast CSR będzie bardziej wydatny, kiedy będzie realizowany z pobudek wyższych niż chęć promowania własnej marki. Szanuj ludzi, zauważaj ludzi. Zainteresuj się osobami w pracy, dowiedz się, co jest dla nich ważne, dowiedz się o ich radościach, smutkach. Nikt nie chce być anonimowy w pracy. Buduj relacje z ludźmi, mów też o sobie, o tym, co dla ciebie jest istotne - wskazywał Krzysztof Jędrzejewski.

Zaznaczył przy tym, że budowanie relacji to proces wzajemnego otwierania się - to mówienie o sobie oraz zainteresowanie się drugą osobą. W polskiej kulturze budowanie relacji wymaga otwartości dwóch stron.

- Bądź wdzięczny za wszystko, co inni robią dla ciebie - zaznaczał Krzysztof Jędrzejewski. - Pamiętaj o prostych słowach, jak dziękuję, czy przepraszam. Informuj pracowników o wszystkich istotnych wydarzeniach w firmie. Informuj, jaki jest system oczekiwań, ocen. Informowanie jest bardzo istotne, bo jest okazywaniem szacunku dla zespołu. Jeżeli nie informujemy, to tak, jakbyśmy kogoś nie szanowali. Bądź wiarygodny, bądź świadomy siebie, rozwijaj się. Motywuj innych, a jeśli krytykujesz, rób to w sposób konstruktywny - zaznaczył.

Wskazał również, że warto ryzykować, ale w przemyślany sposób.

- Bądź odpowiedzialny i kompetentny - mówił Krzysztof Jędrzejewski. - Jasno określaj i wypowiadaj swoje zdanie. Poznaj potrzeby swoich klientów i partnerów. Postaraj się poznać uwarunkowania, w jakich oni funkcjonują. Rozwijaj swoje kompetencje ucząc się, czytając książki, uczestnicząc w konferencjach, ale też rozmawiając z innymi ludźmi. Bądź wrażliwy, dostrzegaj życie dookoła. Reaguj na potrzeby innych. W biznesie jest stereotypowe podejście, że trzeba być twardym. Zachęcam, żeby być wrażliwym - podkreślił.

Cały artykuł czytaj tutaj.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA