Jak zapobiec korupcji czy łamaniu praw pracowników?

Nawet gigantyczne grzywny nie są wstanie zapobiec korupcji, nieuczciwym praktykom handlowym czy łamaniu praw pracowników. Jak zatem temu przeciwdziałać?
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Jak zapobiec korupcji czy łamaniu praw pracowników?

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

23 kwi 2015 12:25


Prawie 800 mln dolarów – tyle wyniosła rekordowa kara nałożona na firmę za działania korupcyjne. Podobne skandale doprowadziły do upadków takich gigantów jak Enron czy Refco.

Jednak nawet tak gigantyczne grzywny nie są wstanie zapobiec korupcji, nieuczciwym praktykom handlowym czy łamaniu praw pracowników. Jak temu przeciwdziałać i dlaczego warto zwracać się o radę do compliance oficera? Na te pytanie odpowiada broszura „Etyka i compliance w organizacji. Przegląd zagadnień”, która powstała na podstawie doświadczeń partnerów strategicznych Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Publikacja „Etyka i compliance w organizacji. Przegląd zagadnień” podsumowując spotkanie i współpracę firm zaangażowanych w Program Partnerstwa FOB i uzupełniając tę wiedzę o komentarze eksperckie, obejmuje szereg praktycznych zagadnień związanych z etyką i compliance. Odpowiada na takie pytania jak m.in.: czy compliance officer jest strażnikiem czy doradcą, co kryje się za hasłem etyczna firma oraz czy społeczna odpowiedzialność ma coś wspólnego z płaceniem podatków.

Czytaj też: Biurokracja, korupcja i brak koncentracji na potrzebach klienta. Te elementy krytykują ekspaci z krajów CEE

Ponadto, w oparciu o przykłady dobrych praktyk broszura przedstawia, dlaczego tylko pełne zaangażowanie pracowników w budowę programu etycznego daje szansę stworzenia silnej i trwałej kultury etycznej oraz jakie kanały komunikacji pozwalają pracownikom, klientom i partnerom biznesowym na skuteczne zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości w działaniu firmy.

- „Etyka i compliance w organizacji. Przegląd zagadnień” to lektura dla wszystkich zainteresowanych budowaniem kultury organizacyjnej w oparciu o wartości oraz tworzeniem systemu zarządzania, narzędzi i procedur, które będą je skutecznie wspierać. Publikacja tym cenniejsza, że powstała na bazie doświadczeń takich firm jak Bank Zachodni WBK, Bank BGŻ, Polpharma, Siemens, T-Mobile oraz Totalizator Sportowy. Ich pracownicy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Czytelnik może więc lepiej zrozumieć, jakie działania są w tym procesie kluczowe, ale też, dzięki komentarzom ekspertów, zastanowić się nad szerszym kontekstem potrzeby budowania etycznych firm – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Pobierz PLIKI DO POBRANIA

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA