Jak połączyć cele biznesowe, środowiskowe i społeczne? Oto pierwszy raport społeczny Audi...

W pierwszym raporcie społecznym koncern Audi przedstawia swoje podejście do zrównoważonego rozwoju. Są tu rozdziały odnoszące się do produkcji samochodów, ochrony środowiska, pracowników oraz działań biznesowych.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak połączyć cele biznesowe, środowiskowe i społeczne? Oto pierwszy raport społeczny Audi...

PODZIEL SIĘ


Autor: Paweł Oksanowicz

5 wrz 2013 8:00


Raport społeczny koncernu z Inglstadt jest ukoronowaniem biznesowego sukcesu. Audi już w tym roku osiągnie wielkość sprzedaży zakładaną na rok 2015. W pierwszym półroczu 2013 koncern sprzedał 780 467 samochodów. Przychody osiągnęły 25 234 mln euro (2012 - 25 022).

Czy sukces ten byłby możliwy bez ukierunkowania na różne aspekty działalności? Odpowiedzią na to pytanie jest po części raport społeczny. Zawiera opinie wszystkich interesariuszy, również pracowników i akcjonariuszy. Interesariusz dla firmy jest podmiotem, którego powodzenie biznesowe wiąże się z powodzeniem firmy. W ten sposób łączy ona swoje cele z celami otoczenia.

Czysty biznes

Przewaga konkurencyjna do jakiej dąży Audi jest związana z trendem w całej branży motoryzacyjnej - redukcji emisji CO2. Każdy nowy model w porównaniu ze swoją starszą wersją cechuje się mniejszym zużyciem paliwa i mniejszą emisją dwutlenku węgla. Audi sprzedaje obecnie 112 wariantów modeli emitujących najwyżej 140 g CO2 na kilometr oraz 41 wariantów emitujących do 120 g na kilometr.

Środowisko

Audi zakłada, że stopniowo cała produkcja będzie stawać się coraz bardziej neutralna dla środowiska pod względem wspomnianych emisji. Ich redukcję na każdy produkowany samochód o 30 procent w zakładach w Niemczech zrealizowano w ubiegłym roku, osiem lat wcześniej niż planowano. Pozwoliło to wyznaczyć nowy biznesowy i środowiskowy cel - redukcja 40 procent emisji do roku 2020 (poziom wyjściowy - 2010).

Koncern jest pionierem w dziedzinie produkcji odnawialnych, neutralnych dla klimatu paliw. W miejscowości Werlte w Dolnej Saksonii uruchomił właśnie pierwszą na świecie przetwórnię, w której na przemysłową skalę prąd elektryczny jest zamieniany w e-gaz. Powstaje on z dwutlenku węgla i energii elektrycznej z odnawialnych źródeł, a konkretnie z nadmiaru energii wiatrowej.

Ten syntetyczny metan można bezpośrednio wprowadzać do ogólnodostępnej sieci gazowej, ale także dystrybuować w stacjach paliwowych. Nowe Audi A3 Sportback jest napędzane e-gazem. Samochód ten wywiera prawie neutralny wpływ na klimat. Emitowany przez nie dwutlenek węgla to ten sam, który wcześniej związano w procesie wytwarzania e-gazu.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Katowice 15 listopada 2017

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.