Im więcej zarabiamy, tym większe nasze przywiązanie do wartości firmy

Aż 80 proc. mieszkańców polskich metropolii i dużych miast deklaruje, że nie tylko wie, jakimi wartościami kieruje się ich firma, ale przestrzega obowiązujących w pracy norm etycznych – wynika z badań Work Service.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Im więcej zarabiamy, tym większe nasze przywiązanie do wartości firmy

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

24 gru 2013 9:00


Badanie przeprowadzone przez Work Service pokazuje, że wartości w pracy są dla nas bardzo istotne. Większość ankietowanych pracowników przyznała, że nie tylko wie, jakie wartości liczą się w firmie, ale także kieruje się tymi wartościami w pracy. Przeprowadzone badanie wykazało ponadto następującą zależność: im więcej zarabiamy, tym większe prezentujemy przywiązanie do wartości.

Tylko nieco ponad 40 proc. osób otrzymujących wynagrodzenie poniżej tysiąca złotych twierdzi, że przywiązuje w pracy wagę do wartości, a wśród zarabiających powyżej dwóch tysięcy grono przestrzegających ustalonych norm etycznych wynosi aż 88 proc. Co ciekawe, osoby zarabiające od 2-5 tys. netto to w większości zatrudnieni w firmach, które mają jasno określony kodeks wartości i normy etyczne.

- Nadal jesteśmy społeczeństwem na dorobku. Zarobki Polaków są cały czas niższe, niż wynagrodzenia mieszkańców Europy Zachodniej. Dlatego osoby zarabiające bardzo mało zwracają uwagę przede wszystkim na kwestie finansowe. Ale dla osób zarabiających lepiej, coraz większe znaczenie ma kultura organizacyjna firmy i wartości istotne dla organizacji. Wszystkie te elementy mają wpływ na atmosferę pracy. Coraz więcej pracowników mówi o tym podczas rozmowy kwalifikacyjnej - komentuje Tomasz Misiak, prezydent rady nadzorczej Work Service.

Wykształcenie jest jednym z parametrów, który także warunkuje postrzeganie przez pracowników wartości w firmie. Osoby z wykształceniem podstawowym i zawodowym znacznie rzadziej pracują wedle firmowych norm etycznych i kodeksu wartości. Z kolei wśród pracowników ze średnim i wyższym wykształceniem około 80 proc. przyznało, że wartości odgrywają w pracy istotną rolę.

Poziom wykształcenia wpływa też na naszą wiedzę na temat tego, co jest w firmie ważne. Okazuje się, że im lepiej jesteśmy wyedukowani tym większa nasza świadomość, że firma w ogóle posiada kodeks wartości. Osoby z wykształceniem zawodowym i podstawowym w ponad 40 proc. wykazały się niewiedzą w tym zakresie, w porównaniu z niespełna 4,5 proc. osób po studiach.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.