HR finansuje CSR? Osobnego budżetu nie ma

• Według badania „CSR w praktyce – barometr CCIFP” francuskie firmy w Polsce dbają głównie o pracowników oraz społeczności lokalne.
• 82 proc. francuskich pracodawców inwestuje w rozwój zawodowy pracownika, a tylko 45 proc. w udogodnienia związane z życiem osobistym.
• Tylko 8 proc. firm ma działy CSR, a 22 proc. osobny budżet na działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

HR finansuje CSR? Osobnego budżetu nie ma

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

21 cze 2016 13:36


Głównym wnioskiem z badania jest konieczność stałej edukacji zarówno wśród klientów, jak i pracowników firm. CSR jest bowiem nieznanym pojęciem dla ponad 70 proc. Polaków, a tylko dwie osoby na dziesięć przy dokonywaniu zakupów biorą pod uwagę, czy dana firma jest odpowiedzialna społecznie.

Czytaj też: CSR. Dlaczego takie mądre działanie ma taką głupią nazwę?

Za najważniejsze czynniki wspierające rozwój CSR w Polsce firmy stowarzyszone we Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej (CCIFP) uznały: szerzenie wiedzy przez organizacje i media, a także dzielenie się dobrymi praktykami przez firmy międzynarodowe. Z kolei do czynników hamujących rozwój CSR, poza nieznajomością tematu, zalicza się również brak odpowiedniego budżetu, a także niewielkie zrozumienie i zaangażowanie wśród pracowników oraz osób zarządzających.

(źródło: Polsko-Francuska Izba Gospodarcza) (źródło: Polsko-Francuska Izba Gospodarcza)

– Brak zaangażowania i zrozumienia wśród pracowników firmy należy do głównych wyzwań dla osób zajmujących się CSR. Pozytywnym wskaźnikiem jest to, iż firmy chcą systematycznie rozwijać działania zaangażowania społecznego i wolontariat. Jest to szczególnie istotne z perspektywy młodego pokolenia, dla którego work-life balance i „sens pracy” są często kluczowe w decyzjach o wyborze pracodawcy – mówi Małgorzata Marek, menedżer CSR, Poland & CEE w firmie PwC oraz przewodnicząca komitetu CSR Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej.

Czemu firmy angażują się w prowadzenie działań CSR?

Z przeprowadzonej przez CCIFP ankiety wynika, że wciąż aspekt wzmacniania pozytywnego wizerunku jest dla firm istotnym bodźcem do wprowadzania instrumentów odpowiedzialnego zarządzania.

– Nieco mnie to niepokoi. Pozostaje jednak nadzieja, że z myślenia o zarządzaniu wizerunkiem bliżej będzie nam do zarządzania reputacją, a więc także tożsamością firmy – mówi Konrad Ciesiołkiewicz, dyrektor komunikacji korporacyjnej i CSR w Orange Polska oraz wiceprzewodniczący komitetu CSR Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej.

(Źródło: Polsko-Francuska Izba Gospodarcza) (Źródło: Polsko-Francuska Izba Gospodarcza)
CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.