Firmy zaangażowane społecznie zyskują więcej

Firmy z programem odpowiedzialnego społecznie biznesu mają przewagę nad tymi, które go nie stosują. W Danone zdają sobie z tego sprawę, dlatego w 2001 r. w firmie powstał program Danone Way.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Firmy zaangażowane społecznie zyskują więcej

PODZIEL SIĘ


Autor: Damian Baran

11 kwi 2013 9:00


Danone Way to zbiór 16 najważniejszych reguł zrównoważonego rozwoju. Podzielone są one na pięć grup: prawa człowieka, relacje z pracownikami, środowisko naturalne, konsumenci i zarządzanie.

- Każda grupa Danone Way ma określone zasady postępowania. Sprawdzane są wskaźniki ich realizowania. Wszystkie zasady objęte są corocznym planem działań mającym na celu realizację polityki spółki w ramach odpowiedzialnego prowadzenia biznesu - wyjaśnia Magdalena Sulek-Domańska, specjalistka ds. PR w Danone.

Pod koniec każdego roku oceniane są konkretne osiągnięcia. Dzięki temu można sprawdzić, jak spółka realizowała określone zadania.

Na przykład w kategorii „Rozwój pracowników" firma ma jasno zdefiniowaną strategię umożliwiającą wszystkim zatrudnionym dostęp do programu szkoleń czy wiedzy na temat ścieżek rozwoju zawodowego oraz do regularnych ocen kompetencji i wyników pracy.

- Jednocześnie monitorujemy liczbę pracowników, którzy odbyli rocznie przynajmniej trzy dni szkoleń, liczbę wewnętrznych awansów na poziomy kierownicze, liczbę pracowników z jasno definiowanymi celami rocznymi oraz kierowników z opracowanym indywidualnym planem rozwoju - mówi Magdalena Sulek-Domańska.

Aby program społecznej odpowiedzialności biznesu działał sprawnie, potrzebni są liderzy społeczni. W Danone są dwie kategorie takich osób. Jedną stanowią ci, którzy ze względu na piastowane stanowisko wdrażają jedną z pięciu dziedzin programu Danone Way.

Ale firma daje też każdemu pracownikowi, niezależnie od stanowiska i obowiązków, możliwość działania w tym zakresie. To wolontariusze, którzy poza swoimi obowiązkami zawodowymi przyjmują taką rolę lidera społecznego i wykorzystują swój zapał oraz doświadczenie organizacyjne i społeczne, aby na przykład walczyć z niedożywieniem wśród dzieci czy wspierać politykę ochrony środowiska.

Tacy liderzy nazywani są w firmie ambasadorami programu „Podziel się posiłkiem". Na przykład informatycy przygotowują narzędzia do prezentacji multimedialnych, specjaliści ds. kontaktu z rolnikami organizują zbiórkę żywności wśród swoich dostawców, osoby pracujące w biurze zachęcają innych pracowników do organizowania happeningów na poszczególnych piętrach biurowca.

- Model, w którym nie narzucamy konkretnych działań przypisanych do roli, ale otwieramy się na pomysły innych jest niezwykle efektywny - ocenia Magdalena Sulek-Domańska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA