Firmy chcą rozwijać się odpowiedzialnie

Coraz więcej firm angażuje się w działania społecznie odpowiedzialne w dłuższej perspektywie czasowej.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Firmy chcą rozwijać się odpowiedzialnie

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

31 mar 2015 19:32


Podobnie jak w latach minionych i tym razem liczba zgłoszonych praktyk przewyższyła ubiegłoroczny wynik. W raporcie zaprezentowano prawie 700 przykładów działań CSR firm, w tym praktycznie co trzecia stanowiła praktykę długoletnią - wynika z 13. edycja Raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki".

Czytaj też: CSR przynosi długofalowe korzyści, także finansowe

Widoczne jest angażowanie się firm w działania społecznie odpowiedzialne w dłuższej perspektywie czasowej, które realizują więcej projektów długoterminowych. Świadczą o tym 264 przykłady praktyk wieloletnich, zgłoszonych do raportu. Jednocześnie stanowią one ponad jedna trzecią wszystkich praktyk, których łącznie w publikacji zebrano dokładnie 684 (suma praktyk zgłaszanych po raz pierwszy i długoletnich).

- Niezwykle pozytywna jest dużo wyższa liczba zgłoszonych praktyk długoletnich, bo to oznacza, że firmy odkrywają znaczenie fundamentalnego dla CSR funkcjonowania w perspektywie długofalowej. Martwi wciąż dużo niższa liczba praktyk zgłaszanych do pozostałych obszarów, poza wyjątkowym „zaangażowania społecznego i rozwoju społeczności lokalnej”. To z kolei może być przyczyną braku uwzględniania całego spektrum odpowiedzialności firm. Jakkolwiek widać postęp w upowszechnianiu społecznej odpowiedzialności biznesu, o czym świadczy aż 420 przykładów działań CSR po raz pierwszy zgłoszonych do naszej publikacji - mówi Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Nowe praktyki

Do 420 wzrosła liczba nowych, wcześniej niepublikowanych w raporcie działań CSR zgłoszonych przez 124 firmy, w tym 31 z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Wszystkie zostały pogrupowane według 7 obszarów normy ISO 26000: ład organizacyjny, prawa człowieka, praktyki z zakresu pracy, środowisko, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej.

Czytaj też: Orange, Bogdanka, Energa oraz Tauron. Oto mistrzowie raportów CSR

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA