Dobre serce prezesa. Wolontariat kompetencji coraz popularniejszy

– Wolontariat kompetencji to po trosze transakcja, z której obie strony czerpią korzyści, potrzeba zmieniania świata, ale i konieczność – mówi Mariusz Gaca, wiceprezes Orange Polska, uczestnik Koalicji Prezesi-wolontariusze.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Dobre serce prezesa. Wolontariat kompetencji coraz popularniejszy

PODZIEL SIĘ


Autor: Newseria.pl

3 gru 2015 16:33


W wolontariat angażuje się w Polsce coraz więcej osób. Często w różnego rodzaju akcje społeczne, ekologiczne czy pomoc potrzebującym włączają się całe rodziny i firmy. W ramach wolontariatu kompetencji swoimi doświadczeniami i wiedzą coraz chętniej dzielą się osoby z najwyższego szczebla menedżerów.

Coraz więcej wolontariuszy

– Skala wolontariatu w Polsce rośnie. Mamy bardzo zróżnicowany wolontariat, to już nie jest tylko wolontariat akcyjny, lecz także rodzinny czy kompetencji. Coraz częściej staje się on częścią aktywności instytucji czy firm, np. wolontariat pracowniczy – mówi Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii.

Firmy w tego rodzaju działaniach dostrzegają szansę pozytywnej integracji pracowników. Jeszcze do niedawna wolontariat pracowniczy to były pojedyncze akcje, nakierowane na wykonanie jakiegoś zdania. Dziś coraz częściej przyjmuje to formę wolontariatu kompetencji. Jak podkreśla Łukasiak, korzyści są obustronne. Uczestnicy tego wolontariatu otrzymują wiedzę, która często dla nich jest niedostępna.

– Proszę sobie wyobrazić wolontariat kompetencji prowadzony przez członków zarządu czy menadżerów wysokiego szczebla. Na co dzień młodzi ludzie nie mają dostępu do osób mających takie kwalifikacje. Dla osób, które przygotowują jakieś przedsięwzięcie, projekt społeczny czy start-up biznesowy takie doradztwo, dzielenie się własnymi życiowymi i biznesowymi doświadczeniami mają ogromne znaczenie – mówi prezes Akademii Rozwoju Filantropii.

Obustronne korzyści

Z drugiej strony, jak wskazują badania, wolontariusze kompetencji rozwijają w ten sposób umiejętność pracy w grupie, planowania czy dążenia do celu, stają się także bardziej empatyczni.

– Wolontariat kompetencji to po trosze transakcja, z której obie strony czerpią korzyści, potrzeba zmieniania świata, ale i konieczność – mówi Mariusz Gaca, wiceprezes Orange Polska, uczestnik Koalicji Prezesi-wolontariusze.

– Orange Polska uczy ludzi na początku swojej drogi życiowej i seniorów tego, w jaki sposób mądrze i bezpiecznie korzystać z internetu. Tempo, w jakim świat wokół nas się zmienia, i ilość nowych narzędzi, nowych doznań, które się pojawiają, sprawiają, że jest konieczność pomagania ludziom w odnalezieniu się w tym. My, jako firma telekomunikacyjna, mamy na ten rozwój kompetencji cyfrowych duży wpływ.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA