Czy społeczna odpowiedzialność biznesu ma dla ludzi jakiekolwiek znaczenie?

Wielu Europejczyków traci zaufanie do świata korporacji i coraz częściej wątpi w zaangażowanie społeczno-środowiskowe firm - wynika z badania Eurobarometr.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Czy społeczna odpowiedzialność biznesu ma dla ludzi jakiekolwiek znaczenie?

PODZIEL SIĘ


Autor: KK

11 kwi 2013 15:01


Inaczej jednak uważają respondenci z USA oraz z państw rozwijających się. Są zdania, że działające w ich krajach firmy poważniej traktują swoje oddziaływanie społeczne niż 10 lat temu. 74 proc. Brazylijczyków, 65 proc. Chińczyków, 62 proc. mieszkańców Indii oraz 44 proc. Amerykanów wierzy we wzrost poczucia odpowiedzialności społecznej firm.

Ludzie są zainteresowani zakresem odpowiedzialnych działań biznesu na rzecz ochrony środowiska czy oddziaływania społecznego (aż 79 proc.). Jednak 36 proc. z 32 tysięcy respondentów czuje się w tym zakresie nie doinformowanym.

Badanie Eurobarometru wykazało, że tylko połowa europejskich obywateli wierzy, że firmy mają pozytywny wpływ na społeczeństwo. Znów 4 z 10 Europejczyków wierzy w ich negatywny wpływ, co stawia Europę na dole międzynarodowej tabeli zaufania do środowiska biznesowego.

Europejczycy za najbardziej prospołeczną aktywność firmy postrzegają tworzenie nowych miejsc pracy (57 proc.). Natomiast za główne negatywne skutki oddziaływania społecznego firm Europejczycy uważają kolejno: korupcję (41 proc.), redukcję zatrudnienia (39 proc.) oraz zanieczyszczenie środowiska (też 39 proc.). Korupcja jako główny problem została najczęściej wymieniana w Indiach (71 proc.) i w Chinach (65 proc.). Około 25 proc. Europejczyków uważa, że problemem jest zachęcanie do nadmiernej konsumpcji przez firmy.

Przedstawione wyniki pokazują jak ważną rolę pełni w dzisiejszym świecie CSR. Widać zatem, że w Europie jest zaniedbywane połączenie między tym, co firmy określają swoją działalnością CSR a tym, czego tak naprawdę oczekują od nich obywatele.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA