CSR: Złe prowadzenie biznesu odbija się dość szybko. Firmy są coraz bardziej świadome

• Coraz więcej firm w Polsce świadomie buduje strategie związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu.
• Więcej klientów i konsumentów zwraca uwagę na to, czy firma działa etycznie.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

CSR: Złe prowadzenie biznesu odbija się dość szybko. Firmy są coraz bardziej świadome

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/AT

15 cze 2016 11:23


Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR - z ang. Corporate Social Responsibility) to według ekspertki zjawisko dość znane w Polsce, choć osoby, które się z nią spotykają nie zawsze znają to określenie. Uważa ona, że powoli idziemy w stronę świadomego tworzenia strategii CSR i realizacji założonych działań. "Idziemy dużo wolniej niż chcieliby piewcy CSR, ale w dobrą stronę. Życie pokazuje, że złe prowadzenie biznesu odbija się na formie i to dość szybko. Kupony zaczynają odcinać ci, którzy zachowuję się przyzwoicie" - oceniła dyrektor Fundacji Ashoka w Polsce Agata Stafiej-Bartosik.

Zwróciła uwagę na wpływ konsumentów i klientów: jeśli będą wymagać od producentów działań etycznych, zgodnych z zasadami CSR, to będą musieli się do tego dostosować. Jej zdaniem Polacy mogą przestać coś kupować, gdy się dowiedzą, że dany produkt powstaje w sposób nieetyczny.

Czytaj też: Oto najbardziej odpowiedzialne firmy

"Przedsiębiorcy jako obywatele, jako członkowie społeczności mają świadomość swego wpływu na otoczenie i niejednokrotnie chcą by był pozytywny. W związku z tym starają się nie tylko prowadzić biznes w sposób odpowiedzialny, czyli taki, który nie szkodzi nikomu, nie szkodzi środowisku, potrafi niwelować negatywny wpływ. Czasem starają się też wychodzić z inicjatywami służącymi budowaniu wspólnego dobra, lepszej jakości życia" - tłumaczyła ekspertka.

Dodała, że CSR stała się dziedziną zarządzania, doradztwa. "W tym rozumieniu CSR to takie zarządzanie przedsiębiorstwem, które nie tylko nie szkodzi środowisku, ale przede wszystkim bierze pod uwagę cztery obszary działalności każdej firmy: obszar społeczny, czyli społeczność lokalna, społeczność wokół firmy; obszar rynkowy, czyli wszystko co jest zawiązane z działalnością przedsiębiorstwa na rynku; obszar pracowniczy, czyli rzeczy związane z zatrudnieniem i obszar środowiska naturalnego - to, co ma wpływ na środowisko" - powiedziała.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA