CSR to PR i marketing. Tańszy, bardziej efektywny i modny

– W większości dużych firm praktyki CSR są traktowane jako narzędzie komunikacyjne, które jest tańsze, bardziej efektywne i modne – mówi Krzysztof Gorzkowski, PR & marketing manager w Kapsch Telematic Service.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

CSR to PR i marketing. Tańszy, bardziej efektywny i modny

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

9 cze 2016 7:55


Forum Odpowiedzialnego Biznesu odnotowało w 2015 r. rekordową liczbę dobrych praktyk CSR – 811 (452 nowych przykładów działań i 359 – długoletnich). Czy jednak przyświca temu szczytny cel?

Jak twierdzi Krzysztof Gorzkowski, PR & marketing manager w Kapsch Telematic Service, w większości dużych firm praktyki CSR są traktowane jako narzędzie komunikacyjne, które jest tańsze, bardziej efektywne i modne.

– Czymś innym jest mówienie o tym, że jesteśmy odpowiedzialni społecznie i chwalenie się tym, a czymś innym jest bycie odpowiedzialnym społecznie – komentuje Gorzkowski.

– W Polsce żyjemy trochę w schizofrenii. Z jednej strony zarządy mają generować wyłącznie zysk. Z drugiej strony udajemy, że stosujemy fantastyczne narzędzia, które pomagają innym oraz utożsamiają pracowników z firmą – ocenia.

Jaki wpływ mają strategie CSR na rynek pracy? Czy firmy, które nie są odpowiedzialne społecznie, mają szanse przyciągnąć najlepszych? Dowiecie się z naszej rozmowy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Maciej W. Iwankiewicz 2016-06-10 07:12:07

Szanowna Pani Justyno, Cieszę się, że poprzez wywiad z Panem Krzysztofem Gorzkowskim, wreszcie zaczyna się prostować znaczenie CSR w firmach, które to pojęcie od wielu lat było wypaczane i sprowadzane do pojęcia narzędzia wizerunkowego firmy. Tym bardziej, że to jednak zupełnie co innego niż narzędzie marketingowe! Już w 2012 roku pisałem o tym w swoim felietonie "CSR - wewnątrz idei polepszania świata" (strona macivan.eu), wyjaśniając, gdzie leży błąd w traktowaniu CSR jako narzędzia, a nie filozofii zaszytej w strategię firmy. Problem ten widać niestety w lawinowo rosnącej ilości akcji CSR-owych organizowanych przez korporacje i większe firmy, nie mających często najmniejszego związku z ich działalnością. Wystarczy przejrzeć różne raporty dotyczące CSR w Polsce i wnioski same się nasuwają. I nie będzie lepiej, dopóki do mentalności menedżerów nie dotrze, że CSR jest nie narzędziem, czy nawet swoistą "nakładką" na strategię firmy, ale fundamentem strategicznym, na którym buduje się modele biznesowe i opiera wszelkie działania, niosące pożytek społeczny i środowiskowy (oczywiście w pewnym uproszczeniu). Pozdrawiam, MI