CSR nie tylko dla dużych firm

Małe i średnie firmy technologiczne także mogą funkcjonować zgodnie z ideą odpowiedzialności społecznej.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

CSR nie tylko dla dużych firm

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

19 kwi 2016 17:23


„Nie mamy czasu”, „jesteśmy za mali”, „nasza branża temu nie sprzyja”– to jedne z pierwszych reakcji firm z sektora MSP, pytanych o strategię CSR.

– CSR to naturalny krok dla firmy, która osiągnęła dojrzałość rynkową, niezależnie od jej rozmiaru i branży – przekonują tymczasem przedstawiciele tych przedsiębiorstw, które zdecydowały się na świadomą działalność społeczną. Przykłady pokazują, że takie działania mogą wpisać się także w strategię MSP z branży technologicznej i wspierać m.in. rozwój myśli inżynierskiej czy przemysłu 4.0.

Wielkie koncerny od dawna dostrzegają znaczenie, jakie ma dla budowania wartości firmy aktywne uczestnictwo w życiu społecznym. Jednak nie tylko znane i duże marki podejmują aktywność na tym polu. Mimo, iż wśród znacznej części firm z sektora MSP wciąż jeszcze pokutuje przekonanie, że CSR to raczej domena dużych, biznesowych graczy, świadomość w tym względzie zaczyna się zmieniać.

Uczciwe praktyki

Podstawowe obszary, które obejmuje CSR są istotne z punktu widzenia każdej firmy, niezależnie od jej wielkości i branży, w której działa. Fundamentem jest przestrzeganie zasad uczciwych praktyk rynkowych, terminowej regulacji zobowiązań finansowych, dbania o środowisko, zapewniania godnych miejsc pracy czy prowadzenia dialogu z lokalną społecznością.

– Działalność społecznie odpowiedzialna to naturalny i oczywisty krok dla przedsiębiorstwa, które osiągnęło dojrzałość rynkową, niezależnie od jego rozmiaru. Mimo tego, niewiele lokalnych firm należących do sektora MSP decyduje się szerzyć tę ideę i m.in. opublikować raport CSR. To raczej domena dużych, globalnych korporacji. Chcemy zainspirować i wyznaczyć nowy trend. Taki raport pozwala poznać firmę od środka, jej kulturę organizacyjną i to, jakie wartości wyznaczają nasze biznesowe działania – mówi Stefan Życzkowski, prezes firmy Astor, zajmującej się automatyką, robotyką i IT dla przemysłu.

Stefan Życzkowski, prezes Astor. (Fot.: Astor) Stefan Życzkowski, prezes Astor. (Fot.: Astor)

Jego zdaniem, dobrze zaplanowana strategia w sektorze MSP, uwzględniająca CSR, przekłada się na znaczący rozwój wszystkich pracowników i zespołów, a tym samym – całego przedsiębiorstwa.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.