CSR. Domena wielkich?

Coca-Cola, KGHM, Kompania Piwowarska. Te firmy w pierwszej kolejności przychodzą na myśl, gdy pojawia się pojęcie spółki odpowiedzialnej społecznie (CSR). Wielkie koncerny od dawna bowiem dostrzegają ogromną wartość, jaką niesie za sobą uczestniczenie w działalności społecznej i wspieranie inicjatyw lokalnych.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

CSR. Domena wielkich?

PODZIEL SIĘ


Autor: Paweł Kozak

15 kwi 2013 14:17


Jednak nie tylko znane marki są aktywne na tym polu. Coraz więcej przedsiębiorstw z sektora MŚP angażuje się w podobne inicjatywy. Przykładem jest spółka LKJ BUD z Brzegu, realizująca swoje projekty na terenie Polski południowej i południowo-zachodniej.

Jeszcze przed kilkoma laty polityka CSR traktowana była w przedsiębiorstwach jako koszt. Dziś firmy same angażują się w wspieranie inicjatyw lokalnych, dostrzegając nie tylko korzyści wizerunkowe jakie mogą one przynieść, ale również wzrost zaangażowania i satysfakcji pracowników.

- Z satysfakcją możemy obserwować obecnie w Polsce wzrost świadomości i zainteresowania koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu wśród firm z sektora MŚP - wskazuje Marcin Grzybek z Forum Odpowiedzialnego Biznesu. - Wynika on m.in. z dwóch czynników: wielu projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej, nastawionych na zwiększanie wiedzy i kompetencji z zakresu CSR wśród MŚP oraz presji ze strony dużych firm, które zaczęły wymagać od swoich dostawców przestrzegania określonych zasad związanych ze społeczną odpowiedzialnością.

Tylko w 2012 roku zostało zgłoszonych przez 106 firm ponad 260 praktyk CSR. Tak wynika z Raportu FOB „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre Praktyki". 19 z nich należało do sektora MŚP. Działania koncentrowały się w siedmiu obszarach - ład organizacyjny, prawa człowieka, uczciwe praktyki rynkowe, zagadnienia konsumenckie, środowisko naturalne, sprawy pracownicze i rozwój społeczności lokalnej.

Przykładem spółki uwzględniającej działania CSR w strategii rozwoju jest spółka LKJ-BUD SA, która myśli o upublicznieniu swoich instrumentów finansowych najbliższym czasie. Od kilku lat zaangażowana jest ona w wspieranie inicjatyw muzycznych, kulturalnych, społecznych i sportowych na obszarze Dolnego Śląska.

LKJ Bud to firma budowlana świadcząca usługi w zakresie małych i średnich inwestycji budowlanych, kompleksowych remontów i modernizacji mieszkań oraz innych obiektów budowlanych. Swoje relacje biznesowe spółka stara się budować w oparciu o wzajemne zaufanie, lojalność i wiarygodność, wspierając przy tym szereg inicjatyw społecznych.

Do najważniejszych z nich należy wsparcie organizatorów "Przystanku Woodstock", mecenat nad programem Filharmonii Wrocławskiej oraz wydawnictwem Multikulti Projekt, wsparcie młodych sportowców w ramach Ogólnopolskiego Halowego Turnieju Piłki Nożnej Młodych Talentów oraz Brzeskiego Towarzystwa Sportowego Stal Brzeg czy wsparcie MONARU w realizacji filmu "Trening życia".

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA