CSR domeną firm dużych i bogatych?

Z badań PARP wynika, że zaledwie jeden na trzech polskich biznesmenów spotkał się z pojęciem społecznej odpowiedzialności biznesu. Z drugiej strony CSR kojarzony jest wyłącznie z public relations i marketingiem. Tymczasem, jest on również pomocny w zarządzaniu.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

CSR domeną firm dużych i bogatych?

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

30 maj 2014 12:45


Polskie firmy bardzo często nie mają pomysłu na skuteczne budowanie zespołu pracowników. Problem ten dotyczy zwłaszcza sektora małych i średnich przedsiębiorstw, gdzie wciąż pokutuje mit o kosztownych wycieczkach, które są do tego konieczne. Często zapomina się o możliwościach tanich i bardziej skutecznych, takich jak wolontariat pracowniczy czy wspólne działania na rzecz środowiska naturalnego. Przy tworzeniu inicjatyw związanych z CSR przeważnie mamy do czynienia z dwoma ścieżkami ich rozwoju.

- Pierwszą z możliwości jest inicjatywa odgórna, kiedy to dyrektor czy kierownik próbuje zmobilizować podwładnych do działania. W drugim przypadku pomysł wychodzi od pracowników, którzy chcą zaangażować się w życie społeczności lokalnej czy ekologię - tłumaczy Natalia Burtan z HRwizard.

- Niezależnie od tego, który model będzie miał zastosowanie w naszym przedsiębiorstwie, ważne jest, aby w jak największym stopniu angażował on wszystkich ludzi związanych z firmą, wliczając w to klientów i współpracowników. Dzięki temu znacząco wzrośnie identyfikacja nie tylko z samą marką, ale również z wartościami, które reprezentuje - dodaje.

Szlachetny cel - wiele korzyści

Paweł Trochimiuk, prezes Partner of Promotion zwraca uwagę na problem konsultacji z pracownikami. - Przed wdrożeniem strategii bardzo istotne jest poznanie zdania zespołu na temat ich oczekiwań. Następnym etapem powinien być wybór formy, w jakiej chcemy pomagać. Możliwości jest wiele: od zbiórek pieniędzy, przez udział w akcjach krwiodawstwa, aż po pracę w schroniskach dla zwierząt - mówi.

- Są projekty, takie jak wspólne działania na rzecz ekologii czy prowadzenie spotkań z młodzieżą, które w większym stopniu angażują i integrują całą grupę. Zbiórka pieniędzy na konkretny cel również może przyniesie dużo satysfakcji, jednak zaangażowanie pracowników będzie niższe niż w przypadku wspólnego, „realnego" wysiłku. Nie należy jednak zapominać o wymogach formalnych i prawnych. Bez nich dobre chęci mogą zamienić się w poważne problemy dla naszej firmy - mówi z kolei Natalia Burtan.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.