CSR, AmRest, KFC: Coraz więcej pracowników zgłasza się do udziału w wolontariacie

• Program "Wolontariusze AmRest" firma prowadzi od września 2015 roku.
• Do udziału w nim zaproszeni są wszyscy pracownicy spółki, niezależnie od tego, czy pracują w biurze, restauracji czy kawiarni.
• W tym roku spółka zorganizowała wycieczkę dla dzieci ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Żyrardowie do kopalni soli w Kłodawie.

REKLAMA


Puls HR Puls HR

CSR, AmRest, KFC: Coraz więcej pracowników zgłasza się do udziału w wolontariacie

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

17 lut 2017 9:10


Jak działa program "Wolontariusze AmRest"? Pracownicy starający się o granty przedstawiają pomysł na zagospodarowanie określonej kwoty celem poprawy jakości życia innych oraz zbierają zespół pracowników, który zrealizuje projekt. W drodze konkursu firma wybiera te projekty, które zostaną przez nią sfinansowane.

- Już wcześniej zauważyliśmy, że jest wśród nas spora grupa osób, które poświęcają swój czas na działania charytatywne. Pomyśleliśmy więc, że warto ich w tym wspomóc, zarówno finansowo, jak i logistycznie – mówi Iwona Sarachman, PR director CE, AmRest. - Obserwacje potwierdziła wewnętrzna ankieta, w której zapytano o chęć zaangażowania się w zorganizowany program wolontariatu. Aż 81 proc. pracowników wsparło ten pomysł - dodaje.

Pierwsza edycja programu spotkała się z dużym zainteresowaniem – o 15 grantów postanowiło zawalczyć ponad 140 chętnych z całej Polski – pracowników biura, restauracji i kawiarni należących do sieci. W 2016 roku program został poszerzony o Czechy i Węgry i zgłosiło się do niego ponad 150 osób z 35 projektami. Do realizacji wybrano 30, z których 16 zostało zainspirowanych przez pracowników marki KFC.

Pomyśl, zgłoś, zaangażuj

Specjaliści zajmujący się szeroko pojętą działalnością charytatywną podkreślają, że wolontariat najlepsze efekty przynosi wtedy, gdy angażujące się w niego osoby przystępują do działania dobrowolnie i mogą same proponować cel swojej pracy. Właśnie dlatego program "Wolontariusze AmRest" przybrał formę konkursu grantowego, do którego mogli zgłaszać własne pomysły między innymi pracownicy KFC.

Zaproszenie do wzięcia udziału w projekcie dystrybuowano za pomocą firmowego newslettera, ulotek i plakatów oraz wewnętrznej sieci AmNet. W komunikację zaangażowano także kierowników restauracji. Na dedykowanej programowi stronie znalazł się formularz, w którym ochotnicy musieli określić cel swojego działania, sposób realizacji projektu oraz przedstawić członków zespołu.

- Mimo tego, że kwota pojedynczych grantów była ograniczona, niektóre zespoły proponowały działania przewyższające budżet, podając od razu pomysły na pozyskanie dodatkowych funduszy. Kreatywność i zorientowanie na pomoc większej grupie beneficjentów były jednymi z czynników, które decydowały o wyborze pomysłów do realizacji – komentuje Iwona Sarachman.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.