Chivas Regal The Venture, czyli jak łączyć sukces finansowy ze społeczną odpowiedzialnością

• Projekt Chivas Regal - The Venture powstał z myślą o wspieraniu młodych przedsiębiorców, którzy chcą osiągnąć sukces finansowy, jednocześnie rozwiązując problemy społeczne.
• Do pierwszej polskiej edycji zgłosiło się ponad 100 firm.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Chivas Regal The Venture, czyli jak łączyć sukces finansowy ze społeczną odpowiedzialnością

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

18 sty 2016 18:41


Podczas gali (15 stycznia) wieńczącej polski etap tegorocznej edycji The Venture, jury konkursowe w składzie Michał Żebrowski (aktor, przedsiębiorca), Marian Owerko (Bakalland Polska), Agnieszka Oleszczuk – Widawska (przedstawicielka środowiska start-upów) oraz Philip Ainsworth (Wyborowa Pernod Ricard) wspólnie wybrało zwycięzcę. Pierwsze miejsce i zaproszenie do udziału w globalnym finale przyznano Migam, firmie założonej przez Tomasza Gniewka i Przemka Kuśmierka. 

Misją Migam jest likwidacja bariery komunikacyjnej między osobami słyszącymi i niesłyszącymi oraz ułatwienie osobom niesłyszącym dostępu do wszystkich dóbr i usług, z których korzystają osoby słyszące. W tych celach powstał Tłumacz Migam – usługa połączeń video z tłumaczami języka migowego. Umożliwia ona osobom niesłyszącym korzystanie z usług tłumacza w dowolnym miejscu i czasie.

Na podium znaleźli się również firmy: Emerald oraz Jillion.

Emerald to elektroniczne urządzenie, które mierzy wszystkie niezbędne parametry powietrza i poziom szkodliwych substancji biochemicznych. Urządzenie połączone jest z aplikacją mobilną, która pokazuje wszystkie parametry mikroklimatu w czasie rzeczywistym.

Z kolei Jillion to platforma do finansowania społecznościowego, w której można wystawiać na sprzedaż nie tylko produkty, ale i usługi. Większość dochodu przekazywana jest na jasno określony cel - np. remont szkoły lub sfinansowanie konkretnego zabiegu medycznego. Na aukcje wystawiać można np. domowe przetwory czy lekcję angielskiego.

– Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni tym, jak ciepło została przyjęta idea konkursu w Polsce. Otrzymaliśmy ponad 100 zgłoszeń – pokazuje to jak wiele oryginalnych pomysłów posiadają młodzi, polscy przedsiębiorcy i jak istotny jest dla nich wymiar społecznej odpowiedzialności biznesu, ale też na jak wiele różnych sposobów biznes może zmieniać świat na lepsze. Zgłoszenia były bardzo różnorodne – związane z ochroną zdrowia, pomagające osobom niepełnosprawnym, promujące ekologię czy edukację – podsumowuje Philip Ainsowrth, organizator konkursu.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA