Carlsberg filmowo promuje społeczną odpowiedzialność biznesu

Carlsberg przygotowuje nawiązujący do Przystanku Woodstock film promujący ideę CSR, którego kluczowymi obszarami są wolontariat pracowniczy, edukacja ekologiczna oraz odpowiedzialna konsumpcja alkoholu.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Carlsberg filmowo promuje społeczną odpowiedzialność biznesu

PODZIEL SIĘ


Autor: Bartosz Dyląg

21 sie 2013 9:07


Film był nagrywany w czasie tegorocznego Przystanku Woodstock. Zabierają w nim głos uczestnicy festiwalu oraz pracownicy - wolontariusze Carlsberga, którzy opowiadają o wrażeniach i satysfakcji, jaką daje im udział w tym wydarzeniu.

Program wolontariatu pracowniczego ma nazwę „Pomóż nam pomagać". Carlsberg Polska wysłał na tegoroczną edycję Woodstocku 60 wolontariuszy.

- Poza działalnością edukacyjną owocem ich wolontariatu jest zbiórka pieniędzy na szczytny cel. Po dwóch pierwszych edycjach festiwalu wypracowane przez wolontariuszy środki trafiały do organizacji pozarządowej, o której wyborze decydowali sami wolontariusze. W tym roku wspólnie uznaliśmy, że w naszej firmie są pracownicy w trudnej sytuacji życiowej, dlatego środki skierujemy do nich - tłumaczy Jagoda Jastrzębska, kierownik ds. rozwoju odpowiedzialnego biznesu Carlsberg Polska.

Kolejny poruszany w filmie temat, edukacja ekologiczna, to głównie organizowana od kilku lat akcja „Daj śmieciom kosza", którą Carlsberg Polska podejmuje przy okazji dużych wydarzeń, koncertów czy festiwali, imprez sportowych typu Euro 2012.

Ich uczestnicy za zbiórkę opakowań po piwie otrzymują symboliczne nagrody. Firma chce w ten sposób zwrócić uwagę na problem zaśmiecania terenów zielonych oraz promować odpowiedzialną postawę wobec środowiska w kontekście segregacji opakowań i recyklingu.

- Akcja ma uwrażliwić młodych ludzi na dbałość o czystość otoczenia, apelujemy do woodstockowiczów o nieśmiecenie. Sami chcemy dać dobry przykład i staramy się, by po strefach Carlsberga na festiwalu pozostał porządek, na ten cel przeznaczamy część środków pozyskanych ze zbiórki opakowań po piwie - podkreśla Jagoda Jastrzębska.

Efektami tej ekologicznej akcji było pięć ton opakowań po piwie zebranych przez uczestników Przystanku Woodstock, a także 20-metrowa postać stworzona z prawie pięciu tysięcy skrzynek po piwie.

Trzecim elementem CSR w Carlsberg Polska jest odpowiedzialna konsumpcja alkoholu. Jagoda Jastrzębska zaznacza, że ten aspekt w kontekście Przystanku Woodstock jest szczególny, ponieważ przyjeżdża tam bardzo dużo młodzieży. Wolontariusze Carlsberga, rozdając silikonowe opaski z napisem „Drink responsibility", apelowali o picie z umiarem.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA