Boom na CSR w Polsce. Coraz więcej firm działa odpowiedzialnie

Nigdy wcześniej tak wiele firm nie zgłosiło swoich działań CSR do publikacji „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Boom na CSR w Polsce. Coraz więcej firm działa odpowiedzialnie

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

31 mar 2017 13:48


• O jedną czwartą wzrosła liczba firm realizujących działania społecznie odpowiedzialne w Polsce, prezentowanych w tegorocznej edycji raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” zrealizowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

• - Tak duży wzrost liczby firm w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to świetna wiadomość dla wszystkich osób, które od lat namawiają do odpowiedzialnego zarządzania – komentuje Mirella Panek-Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

• Raport stanowi największy w Polsce przegląd działań biznesu społecznie odpowiedzialnego w danym roku. Najnowszy zawiera opisy praktyk 180 firm.

Nigdy wcześniej tak wiele firm nie zgłosiło swoich działań CSR do publikacji „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” – wzrost o jedną czwartą. Rekordowa jest również reprezentacja małych i średnich przedsiębiorstw – 48.

- Koncepcja CSR rozwija się i coraz więcej firm chce patrzeć na swój biznes w kategoriach wartości, a nie tylko w kategoriach zysku finansowego - mówi Mirella Panek-Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Praktyki w 7 obszarach

Podobnie jak w minionych edycjach praktyki z raportu zostały uporządkowane według siedmiu obszarów normy ISO 26000: ład organizacyjny, prawa człowieka, praktyki z zakresu pracy, środowisko, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej.


Wciąż widoczna jest duża dysproporcja między liczbą działań zgłaszanych przez firmy do raportu, np. 11 nowych praktyk w obszarze „prawa człowieka”, a 190 zakwalifikowanych do „zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej”.

– Choć działania w obszarze „zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej” przynoszą namacalne korzyści dla otoczenia, w którym funkcjonuje biznes, dojrzałe podejście do CSR wymaga dostrzeżenia i szukania zmian oraz konkretnych rozwiązań na innych polach – podkreślają autorzy raportu.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.