Big data pomaga firmom w działaniach CSR

• Aż 67 proc. prezesów reprezentujących tysiąc największych korporacji świata przyznało, że globalny biznes w niewystarczającym stopniu angażuje się w działania CSR.
• W prowadzeniu prospołecznej aktywności może pomóc firmom analityka big data.
• Już teraz biznes mówi o „data for social good”. Przykładowo Google chce wykorzystać big data do walki z malarią.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Big data pomaga firmom w działaniach CSR

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

29 mar 2016 13:03


W Polsce CSR wciąż uchodzi za biznesową egzotykę i zbędny wydatek dla firmy. Według raportu PARP „Ocena stanu wdrażania standardów społecznej odpowiedzialności biznesu wraz z opracowaniem zestawu wskaźników społecznej odpowiedzialności w mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach”, będącego pierwszym badaniem standardów CSR polskich firm, zaledwie co trzeci przedsiębiorca potrafił wyjaśnić, na czym właściwie polega społeczna odpowiedzialność biznesu. Jeszcze gorzej wypada zaangażowanie polskich firm w praktyki CSR. Raptem co piąta deklaruje, że uwzględnia je w swojej strategii.

– Tymczasem coraz większą wagę do praktyk CSR przywiązuje pokolenie Y, czyli osoby urodzone między 1980 a 2000 rokiem. Jak podaje PwC, do 2020 roku millenialsi stanowić będą blisko 50 proc. wszystkich pracowników na rynku, mając tym samym duży wpływ na jego rozwój. Być może to za sprawą pokolenia Y przyjdzie zmiana nastawienia polskich firm do polityki CSR i staną się one bardziej aktywne na tym polu – mówi Marta Kruszyńska, HR manager w Cloud Technologies.

Czytaj też: CSR i własne korzyści? Są granice

Lepsza opinia o polskich przedsiębiorstwach przychodzi po lekturze najnowszego raportu KPMG „Społeczna odpowiedzialność biznesu”. Wynika z niego, że aż 96 proc. dużych i średnich polskich przedsiębiorstw uznaje za swój biznesowy obowiązek odpowiadanie na wyzwania społeczne i ekologiczne. Co drugi z respondentów za najważniejsze wyzwanie uznaje właśnie ochronę środowiska. Jednak pomimo tych szlachetnych deklaracji w swojej strategii działania CSR uwzględnia 43 proc polskich dużych i średnich firm z sektora usług, z kolei 15 proc. rozważa podjęcie takich działań.

„Big data for social good”

– Pomocna okazuje się analityka danych. Big data zaczyna odgrywać coraz większą rolę w działaniach CSR. Dzisiejszym firmom nie chodzi już wyłącznie o monetyzację danych, ich gromadzenie, przetwarzanie, segmentowanie i analizowanie, co w języku branżowym określa się zbiorczo jako „data harvesting”. Big data to także cyfrowe wskazówki, pozwalające firmom prowadzić działalność o charakterze CSR-owym.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA