Biedronka ma najlepszy wizerunek marki wśród sieci handlowych

Jak wynika z badania Top Marka przeprowadzonego przez miesięcznik Press, najlepszy wizerunek marki wśród sieci handlowych ma Biedronka. Dobry wizerunek JMP (właściciela sieci Biedronka) wzmocnił udział celebrytów w kampaniach reklamowych, a także sponsoring i kampanie społeczne.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Biedronka ma najlepszy wizerunek marki wśród sieci handlowych

PODZIEL SIĘ


Autor: Newseria.pl

4 lis 2013 8:36


– Pierwsze miejsce dla Biedronki to nie jest kwestia przypadku. Wystarczy popatrzeć na rankingi z ostatnich lat, które pokazują, że Biedronka deptała Tesco po piętach. Była trzy razy z rzędu na drugiej pozycji, a co warto podkreślić, jeszcze pięć lat temu zaczynała od ostatniego miejsca. Teraz ten wynik to na pewno dzieło, z jednej strony, dobrej komunikacji z mediami i skutecznych działań PR, ale też samych pracowników i zarządu – ocenia Marek Sokół, były dziennikarz TVN i ekspert medialny, a obecnie współwłaściciel Kancelarii PR.

Czytaj też: Biedronka sercem Jeronimo Martins

W rankingu Top Marka Biedronka zajęła pierwsze miejsce z łączną oceną 88 punktów. Drugie miejsce zajęło Tesco, ubiegłoroczny lider, z 70 punktami, a na kolejnych lokatach znalazły się Auchan, Carrefour oraz Lidl. Dystans ostatnich dwóch marek do podium zwiększył się w porównaniu do zeszłego roku.

Analiza objęła okres od lipca 2012 r. do czerwca 2013 r. Działalność medialna była oceniania przez specjalistów, a analizie poddano publikacje z ponad tysiąca tytułów prasowych zarówno o zasięgu ogólnopolskim, jak i regionalnym. Analiza objęła m.in. dzienniki i tygodniki opinii, tytuły ekonomiczne, specjalistyczne (branżowe) i magazyny lifestylowe. W tegorocznej edycji badania Top Marka przeanalizowano ponad 320 tys. publikacji, z czego do ostatecznego badania trafiło prawie 230 tys. materiałów prasowych.

Czytaj tez: Daniel Olbrychski zrezygnował wskutek presji poszkodowanych pracowników? Biedronka ma inne zdanie...

W tym czasie ukazało się niemal 4,5 tysiąca publikacji dotyczących Biedronki. Ponad 31 proc. z nich miało wydźwięk pozytywny. Drugie w rankingu Tesco było wspomniane w 3,8 tys. publikacji, ale pozytywny wydźwięk miało niecałe 29 proc. z nich.

 – Co ciekawe, w przypadku Biedronki o 25 proc. wzrosła globalna liczba publikacji medialnych, a znacząco zmalała liczba publikacji negatywnych do 4,5 proc. Kilka lat temu było to 10 proc. – informuje Sokół.

Dodaje jednak, że strategie promocji i reklamy wszystkich sieci są dość podobne. Polegają w dużej mierze na angażowaniu znanych kucharzy, aktorów lub celebrytów do współpracy i kampanii reklamowych.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA