89 proc. pracowników PZU jest zadowolonych ze swojej pracy?

Jak wynika z trzeciego „Raportu odpowiedzialności społecznej” PZU co drugi pracownik firmy jest zaangażowany w swoją pracę, a tylko jeden na dziesięciu nie jest z niej zadowolony.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

89 proc. pracowników PZU jest zadowolonych ze swojej pracy?

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

28 paź 2015 20:44


- Co półtora roku prowadzimy badanie wśród pracowników przy wsparciu zewnętrznej firmy AoN Hewitt. Od 2011 r. wskaźnik w pełni zaangażowanych pracowników wzrósł o 9 pkt procentowych i wynosi obecnie 49 proc. – powiedział Andrzej Klesyk, prezes PZU.

W badaniu analizowanych jest 19 aspektów wpływających na zaangażowanie, np. procesy, zasoby, adekwatność pracy, kariera, rozwój. Ostatnie badanie PZU przeprowadził w 2014 r. Ubezpieczyciel odnotował wówczas kilkuprocentowe zmiany.

Pracownicy zmienili opinię na temat świadczeń udostępnianych pracownikom (wzrost o 15 pkt procentowych). Drugi największy wzrost odnotował aspekt „rozwój pracownika” (wzrost o 7 pkt procentowych).

W nowej strategii położony jest nacisk na wzrost zaangażowania pracowników. Równocześnie odsetek pracowników zadowolonych lub raczej zadowolonych z pracy wynosi 89 proc.

Jak czytamy w raporcie monitorowane są wszelkie uwagi i skargi pracowników. W latach 2013–2014 skargi lub odwołania pracowników nie dotyczyły istotnych naruszeń oraz nieprawidłowości w zakresie warunków pracy, jak również innych obszarów działalności pracodawcy. W 2013 r. do komisji antymobbingowej została skierowana jedna skarga. Zarzut mobbingu nie został jednak potwierdzony

Odpowiedzialność biznesu

Dlaczego PZU opublikował już trzeci już „Raport odpowiedzialności społecznej”. W dokumencie za lata 2013-2014 znajdziemy szeroki zakres problemów etycznych, społecznych oraz związanych z ochroną środowiska, na które odpowiada PZU w ramach swojej działalności biznesowej.

- Naszą odpowiedzialność rozumiemy głównie przez pryzmat działań skierowanych do klientów i pracowników. Chcemy wdrażać rozwiązania, które pomogą naszym klientom czuć się traktowanymi fair i profesjonalnie, a pracownikom stwarzać warunki pracy i rozwoju odpowiadające ich potrzebom oraz wpływające na ich zaangażowanie. Chcemy też maksymalizować nasz pozytywny wpływ na jakość życia społecznego i kondycję gospodarki, których jesteśmy istotną częścią – zaznaczył Andrzej Klesyk.

Przekonuje on, że w PZU kwestie pozafinansowe, jak etyka, kwestie pracownicze czy jakość obsługi klienta stanowią integralną część Strategii 3.0. Raport odpowiedzialnego biznesu pozwala komunikować postępy w przejrzysty sposób.

Jak wygląda struktura zatrudnienia w PZU? Zobaczcie obszerną grafikę.

Nad tegoroczną edycją opracowania pracowało 160 osób. Grono specjalistów stanowili przedstawiciele kadry zarządzającej, menadżerowie, pracownicy kluczowych jednostek organizacyjnych, a także - jak podaje PZU - interesariusze zewnętrzni.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

prac_PZU 2016-03-28 00:25:03

Przymuszanie bezposredniego kierownika w CKU do wypelnienia ankiety dot.badania. przełożeni mają wgląd do ankiet skoro w ostatnim dniu udostępnienia ankiety pytają się konkretnego pracownika dlaczego nie wypełnił jeszcze ankiety i żąda od pracownika wypełnienia ankiety. W PZU zarządza się poprzez zastraszania. Mobbing jest codziennością dla wybrańców. Wszystko awanse premie z zysków podwyżki dostają pociotki wszystko w drodze uznaniowisci Kierownictwa Wynik badania nie jest rzeczywisty PATOLOGIA zarzadzania

pracownik 2015-10-29 17:46:55

Strasznie niskie pobory, praktycznie brak socjala to jest prawda o PZU - czyli wyzysk 24h !!!