2/3 polskich menadżerów uważa, że odpowiedzialny biznes rozwiązuje problemy społeczne

Przedstawiciele polskich firm w zdecydowanej większości są zgodni co do dalszego rozwoju społecznej odpowiedzialności biznesu, a nawet wejścia w fazę renesansu. Jakie przynosi ona korzyści i jakie stoją przed nią przeszkody?
REKLAMA
Puls HR Puls HR

2/3 polskich menadżerów uważa, że odpowiedzialny biznes rozwiązuje problemy społeczne

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

20 paź 2015 18:47


Wyniki badania „Menedżerowie CSR” zostały po raz pierwszy zaprezentowane podczas międzynarodowej konferencji „Biznes, który zmienia świat” 20 października w Warszawie. Konferencja i badania to elementy jubileuszu „15 lat partnerstwa na rzecz CSR w Polsce”.

"Menedżerowie CSR” stanowią nową odsłonę wcześniej publikowanych w 2003 i 2010 roku badań realizowanych pod nazwą „Menedżerowie 500/ Lider CSR”. Pod względem tematyki pozostają one spójne, choć najnowsze badanie o menedżerach posiada jednak inne cele i przeprowadzone zostało według nowej metodologii.

Czytaj też: Firmy chcą rozwijać się odpowiedzialnie

Na tym etapie rozwoju koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce jest już liczne grono jej praktyków, którzy czerpiąc z własnego doświadczenia zawodowego mogą dokonać oceny stanu CSR w Polsce.

Z tego względu głównym celem badania było sprawdzenie, jakie są ich opinie na temat osiągnięć CSR w polskim biznesie na przestrzeni ostatnich 15 lat oraz sprawdzenie tego, jak postrzegają perspektywy jego rozwoju na polskim gruncie w najbliższej przyszłości.

Rozwiązywanie problemów społecznych

W ocenie menedżerów ostatnie 15 lat pokazało, że CSR ma wpływ na sposób funkcjonowania biznesu w Polsce. Zgadza się z tym ponad 81 proc. badanych, przy czym zdecydowanie na tak jest 16 proc., a 65 proc. stanową odpowiedzi „raczej tak”.

Najczęściej wskazują oni przy tym na trzy obszary, w których ten wpływ okazał się najbardziej widoczny. I tak ponad 60 proc. respondentów dostrzega go w zmianie sposobu funkcjonowania firm. Następnie po około 30 proc. wskazań zdobyły opinie, że CSR przyczynił się do zwracania uwagi na ekologię i społeczeństwo.

Menedżerowie uznają, że CSR pomógł rozwiązywać wyzwania społeczne w Polsce - to opinia 65 proc. ankietowanych. Wsparcie to, odnotowują respondenci, wystąpiło przede wszystkim w zakresie edukacji, pomocy społecznej i ochrony środowiska.

- Zaangażowanie biznesu w rozwiązywanie problemów społecznych w Polsce w ciągu ostatnich 15 lat jest praktycznym potwierdzeniem zrozumienia, że jego powinnością poza generowaniem zysku jest budowanie wartości dla wszystkich interesariuszy. Szczęśliwie, podobne przeświadczenie panuje w jego otoczeniu, dzięki czemu coraz więcej mamy przykładów partnerstw sektorowych i międzysektorowych na rzecz określonych inicjatyw prospołecznych - mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA