W Polsce działają 532 centra outsourcingu

Polską specjalnością outsourcingu jest obsługa firm w zakresie usług finansowych, księgowych oraz IT. Mamy dużą szansę stać się globalnym liderem w tej dziedzinie.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

W Polsce działają 532 centra outsourcingu

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

9 paź 2015 11:33


Outsourcing to nic innego, jak przeniesienie pewnych kompetencji na zewnętrzne podmioty. Dzięki temu możemy skupić się na kluczowych dla przedsiębiorstwa zagadnieniach.

Wbrew pozorom outsourcing nie jest tematem nowym, a za jego koncepcją ma stać sam Henry Ford. Legendarny założyciel koncernu motoryzacyjnego miał powiedzieć

- Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my.

Nie bez przyczyny to właśnie w branży motoryzacyjnej model ten został zastosowany po raz pierwszy.

W słowach Forda jest niemal cała kwintesencja tego procesu. Dziś firmy, chcąc zwiększyć skuteczność oraz efektywność prowadzonej przez siebie działalności, decydują się zlecać wiele zadań zewnętrznym podmiotom, takie jak: usługi księgowe, szkolenia, działania marketingowe, zaopatrzenie, audyty, obsługa klienta, administracja systemów informatycznych czy nawet transport.

Czytaj też: Osoby z rocznym doświadczeniem w BPO zarabiają zdecydowanie powyżej średniej krajowej

Rynek usług outsourcingu w Polsce stale rośnie. To jeden z najszybciej rozwijających się segmentów nad Wisłą. Obecnie w Polsce działają 532 centra outsourcingu zatrudniające już 150 tysięcy osób. Jak szacuje TMF Group, sektor ten może rosnąć nawet w tempie do 20 proc. rocznie.

Już teraz wielu ekspertów tego rynku przyznaje, że polską specjalnością jest obsługa firm w zakresie usług finansowych i księgowych oraz outsourcing IT. Niektórzy przewidują, że jeżeli, nadal będziemy się tak rozwijać, to mamy dużą szansę stać się globalnym liderem w tej dziedzinie.

Korzyści

Nikogo nie dziwi szybki wzrost wartości tego segmentu rynku, zalet outsourcingu jest przecież wiele.

– Podstawową korzyścią dla firmy korzystającej z outsourcowanych usług jest redukcja kosztów. Decydując się na zewnętrzną usługę unikamy konieczności inwestowania we własną infrastrukturę. Firma nie musi trwale angażować swojego kapitału w sferę obsługiwaną przez outsourcing - tłumaczy mgr Edyta Kornilak, kwestor Collegium Mazovia Innowacyjnej Szkoły Wyższej, zarządzająca biurem rachunkowym uczelni.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA