Sektor usług biznesowych: Prawie co tydzień otwiera się kolejny ośrodek

W nieprawdopodobnym tempie rośnie rynek outsourcingu nad Wisłą. 532 centra zatrudniają już 150 tys. osób.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Sektor usług biznesowych: Prawie co tydzień otwiera się kolejny ośrodek

PODZIEL SIĘ


Autor: wnp.pl (Wojciech Kwinta)

wnp.pl

18 cze 2015 11:56


O sytuacji i perspektywach rozwoju sektora usług biznesowych w Polsce, wyzwaniach dla branży na świecie, nowych modelach biznesowych i uwarunkowaniach ekonomicznych, społecznych oraz politycznych dyskutowano podczas zakończonej w środę krakowskiej konferencji ABSL, organizacji zrzeszającej globalnych inwestorów prowadzących centra usług biznesowych w naszym kraju.

532 centra outsourcingu w Polsce zatrudniają już 150 tys. osób. - Od kwietnia ubiegłego roku stworzyliśmy 22 tys. miejsc pracy, prawie co tydzień otwiera się kolejny ośrodek, przy czym w 80 proc. to inwestycje już działających tu firm. Co ważne, dziewięć na dziesięć przedsiębiorstw w ostatnich trzech latach zwiększyło zaangażowanie w procesy zaawansowane, wymagające specjalistów i ekspertów - mówi Marek Grodziński, wiceprezes ABSL i dyrektor Europejskiej Sieci Centrów BPO Capgemini.

To oznacza, że zaczynamy konkurować jakością usług, a nie kosztami - trudno już mówić o konkurencji z np. Indiami, gdzie w większości świadczy się właśnie mniej skomplikowane usługi. Dzięki zaawansowanym usługom do Polski trafia know-how, a pracownicy mają szanse na długoterminowe zatrudnienie i awans zawodowy.

- To rodzaj ukrytego importu kompetencji potrzebnych w nowoczesnym biznesie. Konkurencyjność wymaga nieustannego doskonalenia umiejętności, sprawnego rozpoznawania nowych trendów i przekonania, że jedynym stałym elementem otoczenia gospodarczego jest zmiana - komentuje Wojciech Popławski, wiceprezes ABSL i dyrektor Accenture Operations.

Cały artykuł czytaj tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA