Sektor BPO jak gąbka. W 2013 r. wchłonie ponad 15 tys. osób

Sektor usług dla biznesu będzie w Polsce jednym z najbardziej perspektywicznych pracodawców najbliższych kilku lat. Tylko w tym roku zagraniczne centra usług planują zatrudnienie 15-20 tys. osób.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Sektor BPO jak gąbka. W 2013 r. wchłonie ponad 15 tys. osób

PODZIEL SIĘ


Autor: ang

8 kwi 2013 17:13


Większość podmiotów oferujących usługi dla biznesu prowadzi bardzo intensywne działania rekrutacyjne.

- Sektor usług biznesowych jest w tej chwili najintensywniej poszukującą pracowników branżą na polskim rynku - mówi Małgorzata Jasińska, corporate accounts director CEE z Hays Specialist Recruitment. - W żadnej innej gałęzi gospodarki nie ma tak wielu ofert pracy, zarówno dla osób rozpoczynających karierę, jak i specjalistów. Nasza firma obsługuje w tej chwili ok. 30 projektów, prowadząc rekrutację w sumie na ponad 1000 stanowisk w branży - dodaje.

Do końca pierwszego kwartału bieżącego roku Infosys BPO Poland, zamierza zwiększyć zatrudnienie o kolejnych 200 pracowników, natomiast z końcem marca 2014 r. łódzkie centrum będzie zatrudniać już ponad 2 tysiące osób. Plany rekrutacyjne firmy obejmują przyjęcie, m.in. 200 specjalistów z dziedziny finansów i księgowości, 100 osób z ekspertyzą z obszaru zakupów i sprzedaży, 100 pracowników posiadających doświadczenie z zakresu IT oraz 50 specjalistów do działu transformacji biznesowych.

Centrum zamierza również przyjąć kilkudziesięciu konsultantów z obszaru SAP, którzy będą pracować w Infosys SAP Hub, jednostce należącej do Infosys Ltd. - globalnego dostawcy rozwiązań informatycznych i outsourcingowych. Ambitne plany rekrutacyjne mają również inni przedstawiciele sektora usług w Polsce.

Casus Finanse do końca marca 2013 br. zamierza przyjąć ponad 450 osób, firma Sii - ok. 280, a ponad 100 osób - wrocławskie centrum Hewlett - Packard. Z kolei zarówno Capgemini, jak i firma Outsourcing ExpertsGroup planuje zamknięcie 2013 roku z ok. 500 nowymi pracownikami. Wiele centrów poszukuje pracowników nie tylko na rynku polskim, ale także za granicą. Dotyczy to przede wszystkim specjalistów z doświadczeniem branżowym posługujących się rzadkimi językami obcymi. Wraz ze wzrostem specjalizacji centrów rośnie bowiem zapotrzebowanie na osoby mające najwyższe kompetencje w swoich dziedzinach.

- Zagraniczne centra usług wykonują coraz bardziej zaawansowane procesy wymagające wiedzy eksperckiej, stąd rosnące zapotrzebowanie na doświadczonych, znających języki specjalistów z kilkuletnim stażem pracy - mówi Agnieszka Jackowska - Durkacz, dyrektor zarządzająca Infosys BPO Poland.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA