Praca w call center zagrożona? Nie do końca

Uniwersytet Oksfordzki i firma Deloitte przeanalizowały jakie zawody mogą zniknąć w nieodległej przyszłości. Wnioski są niepokojące przede wszystkim dla pracowników call
i contact center.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Praca w call center zagrożona? Nie do końca

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

15 sty 2018 14:55


  • Naukowcy i eksperci prognozują, że zawód telemarketera zniknie z 99-procentową, a pracownika contact center z 75-procentową pewnością.
  • Jednak weryfikując serwisy z ogłoszeniami o pracę nie widać, żeby agentom telefonicznym groziło „wyginięcie”.
  • Każdego miesiąca pojawia się kilkaset ofert pracy „na słuchawkach”.

Naukowcy z Uniwersytetu Oksfordzkiego we współpracy z firmą Deloitte przeanalizowali popularne zawody i ocenili, które pozostaną, a które znikną w ciągu najbliższych 25 lat. Stworzony przez badaczy ranking otwierają telemarketerzy, których zawód zniknie z 99-proc. prawdopodobieństwem.

Czytaj też: Tradycyjne call center odchodzi do lamusa. Branża contact center stawia na wielokanałowość

Niewesoła przyszłość czekać ma też pracowników contact center. Konsultanci, którzy obsługują infolinie przychodzące i każdego dnia odbierają setki połączeń, dostali tylko 25 proc. szans na przetrwanie. Prognozy naukowców i analityków dotyczą najbliższego ćwierćwiecza, ale w tym momencie nie widać, żeby miały się one szybko zmaterializować.

Armia na telefon

Sektor telemarketingowy od lat prężnie się rozwija w naszym kraju, dając zatrudnienie wielu osobom.

- Obecnie szacuje się, że w Polsce pracuje około 200 tys. telemarketerów i konsultantów telefonicznych. To o 70 tys. więcej niż liczba żołnierzy służących w Wojsku Polskim. Osoby pracujące na popularnej "słuchawce" stanowią 1,25 proc. ogółu zatrudnionych Polaków - mówi Paweł Pierścionek z firmy Cludo, która dostarcza kompleksowe rozwiązania IT dla contact center.

Czytaj też: Ile zarabia się w call center i w biurze obsługi klienta?

Ta ogromna liczba osób codziennie kontaktuje się z tysiącami klientów nie tylko w Polsce, ale też poza jej granicami. Konsultanci i telemarketerzy obsługują wiele różnych firm w kilkunastu językach. Jak wynika z raportu Outsourcing Contact Center opracowanego przez SMB, większość firm działających w branży świadczy usługi w językach obcych. Ponad połowa z nich (56 proc.) oferuje standardowo takie usługi, blisko 1/3 (29 proc.) robi to na specjalne zlecenie. Tylko 39 proc. call center komunikuje się wyłącznie w języku polskim. Nic więc dziwnego, że Polska znajduje się wśród 10 państw świata, do których usługi są najczęściej outsourcowane.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.