Praca w call center to strata czasu czy trampolina do kariery?

Praca telemarketera jest postrzegana na rynku pracy jako przejściowe, nieatrakcyjne i nie dające możliwości rozwoju zajęcie. W branży nie brakuje jednak przykładów spektakularnych karier. Wielu dzisiejszych top menedżerów i prezesów call center kilkanaście lat temu zaczynało swoją drogę zawodową od stanowiska konsultanta.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Praca w call center to strata czasu czy trampolina do kariery?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

13 cze 2014 9:50


Tak długi okres budowania swojej pozycji w branży to dla dzisiejszego pokolenia 20-latków cała wieczność. Ścieżka kariery, która kiedyś była oczywista, dla przedstawicieli pokolenia Y jest kompletnie nieatrakcyjna. Czy zatem wszyscy młodzi ludzie postrzegają pracę telemarketera jako ostateczność, przyjmowaną wyłącznie z braku innych możliwości ? Wielu z pewnością tak, ale są i tacy, którzy w pracy „na słuchawce" dostrzegają ogromną szansę dla siebie i potrafią ją znakomicie wykorzystać.

Czytaj też: "Dzwonię do pana, pani" to słynne słowa Janusza Weissa i dwóch milionów Polaków, którzy pracowali "na słuchawce"

Mateusz Rykiel, obecnie koordynator ds. Rozwoju Sieci Zewnętrznej w firmie zajmującej się sprzedażą rozwiązań finansowych, przyszedł do call center namówiony przez kolegę. Praca wydawała mu się idealna na wakacje - Wyobrażałem sobie, że jest to zajęcie dorywcze, łatwe, nie wymagające zbyt wielu umiejętności. Tymczasem szkolenia i pierwsze telefony przekonały mnie, że trzeba być dobrze przygotowanym i wiele się nauczyć by profesjonalnie prowadzić rozmowę z klientem - mówi.

Maciej Wyrwik, lider zespołu w Voice Contact Center z Grupy OEX, myślał podobnie: - Wydawało mi się, że wystarczy odczytywać tekst, który ktoś napisał. Rozmowy z klientami przekonały mnie, jak bardzo się myliłem - twierdzi.

Obaj zaczynali swoją karierę zawodową na stanowisku konsultanta telefonicznego w contact center Grupy OEX. Ich umiejętności i zaangażowanie zostały docenione przez jury prestiżowego konkursu branżowego Telemarketer Roku. Maciej Wyrwik nadal pracuje w Voice Contact Center, gdzie awansował na stanowisko lidera. Obecnie zajmuje się szkoleniem konsultantów, monitorowaniem i doskonaleniem jakości ich rozmów oraz nadzorowaniem ich pracy. Swoją przyszłość zawodową wiąże z branżą, chciałby rozwijać swoje umiejętności szkoleniowe i pracować jako trener call center.

Mateusz Rykiel zdecydował się kontynuować swoją karierę zawodową poza branżą call center. Związał się z firmą z branży finansowej, gdzie koordynuje pracę doradców w całej Polsce, projektuje i nadzoruje kampanie rekrutacyjne, prowadzi szkolenia z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej, technik perswazji oraz sprzedaży.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.