Polska na elitarnej mapie światowych koncernów. Ponad 50 centrów i tysiące zatrudnionych

- Polska jest europejskim liderem pod względem liczby specjalistów pracujących w modelu offshoringowym. A okres dekoniunktury jak szansą na dalszy rozwój dla sektora usług dla biznesu w Polsce - mówi w wywiadzie dla portalu wnp.pl Krystian Bestry, dyrektor zarządzający Infosys BPO Europe.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Polska na elitarnej mapie światowych koncernów. Ponad 50 centrów i tysiące zatrudnionych

PODZIEL SIĘ


Autor: wnp.pl

wnp.pl

11 cze 2013 9:28


Jakie są pana prognozy dotyczące rozwoju usług outsourcingowych w Polsce?

Sektor usług dla biznesu od kilku lat rozwija się w Polsce w tempie dwucyfrowym. Możemy spodziewać się, że będzie to stabilny poziom wzrostu w kolejnych latach, a nasz kraj będzie umacniał się na pozycji jednej z najbardziej atrakcyjnych światowych destynacji dla projektów outsourcingowych.

Już w tej chwili wiele firm i centrów posiada zabezpieczone kontrakty na 3 do 5 lat do przodu, ponieważ umowy outsourcingowe podpisuje się na kilka okresów rozliczeniowych. Wynika to między innymi z faktu, że najlepsze efekty daje długofalowa współpraca, w której dostawca usług outsourcingowych dobrze poznaje przejmowane procesy i proponuje kolejne optymalizacje.

Jakie jest zainteresowanie takimi usługami i jak Polska wypada w tej sprawie na tle Europy i świata?

Polska to aktualny europejski lider pod względem liczby specjalistów pracujących w modelu offshoringowym. Ponadto, jak wskazuje raport Everest Group jesteśmy również najbardziej dojrzałą w Europie lokalizacją do przenoszenia procesów biznesowych z innych krajów. Jako jedyni na kontynencie należymy do elitarnej grupy państw, w których ulokowanych jest więcej niż pięćdziesiąt centrów największych światowych koncernów.

Kryzys jeszcze się nie skończył, jak pana zdaniem sytuacja w Europie wpłynie na rozwój rynku usług?

Okres dekoniunktury jak zawsze są szansą na rozwój dla sektora usług dla biznesu. Wynika to z faktu, iż firmy w poszukiwaniu optymalizacji decydują się na oddanie części swoich procesów w ręce zewnętrznych specjalistów. Polska zyskuje nawet dwukrotnie, gdyż jesteśmy w stanie zapewnić usługi dla największych międzynarodowych korporacji na światowym poziomie, w wielu językach obcych, z gwarancją pełnego bezpieczeństwa, a zarazem w cenach atrakcyjnych w stosunku do zachodnich lokalizacji.

Należy podkreślić, że przez ostatnie kilka lat, właśnie podczas kryzysu, branża urosła do jednej z najważniejszych gałęzi polskiej gospodarki, a projekty z obszaru usług dla biznesu stanowią obecnie najliczniejszą grupę wśród wszystkich inwestycji zagranicznych w Polsce.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.