Polska drugą najbardziej atrakcyjną lokalizacją na świecie dla outsourcingu usług IT

- Polska jest postrzegana jako kraj posiadający duże zasoby utalentowanych młodych i energicznych ludzi o wysokich kompetencjach w obszarze technik informacyjnych - mówi Jerzy Kalinowski, partner, szef grupy doradczej w zakresie strategii i operacji w KPMG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Polska drugą najbardziej atrakcyjną lokalizacją na świecie dla outsourcingu usług IT

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

18 mar 2015 20:40


Według respondentów, którzy wzięli udział w ogólnoświatowym badaniu KPMG, najbardziej preferowaną lokalizacją dla outsourcingu usług IT są Indie (42 proc. wskazań). Na 2. miejscu znalazła się Polska (8 proc. wskazań), a zaraz za nią Brazylia (6 proc. wskazań). Spośród preferowanych lokalizacji outsourcingu IT w krajach Europy Wschodniej i Ameryki Południowej, w Polsce funkcjonuje najbardziej dojrzały rynek outsourcingu usług IT.

- Polska jest postrzegana jako kraj posiadający duże zasoby utalentowanych młodych i energicznych ludzi o wysokich kompetencjach w obszarze technik informacyjnych. Istotną zaletą naszego kraju jest stabilność gospodarczo-ekonomiczna oraz nieustający rozwój, które w połączeniu z członkostwem w Unii Europejskiej, daje międzynarodowym firmom, korzystającym z outsourcingu usług IT, tak ważne dla nich poczucie bezpieczeństwa. Zdecydowanie pomogła nam również znacząca poprawa infrastruktury – komentuje Jerzy Kalinowski, partner, szef grupy doradczej w zakresie strategii i operacji w KPMG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rośnie popularność centrów usług wspólnych w obszarze IT

Jak wynika z raportu KPMG, przy coraz większym znaczeniu usług IT w funkcjonowaniu przedsiębiorstw we wszystkich branżach, największym wyzwaniem jest usprawnienie usług IT wraz z poprawą ich elastyczności. Biorąc pod uwagę wzrastającą konkurencję, redukcja kosztów usług IT jest drugim najważniejszym celem biznesowym dla firm.

Bardziej dojrzałe organizacje coraz częściej decydują się na transformację lokalnych i centralnych działów IT do modelu centrów usług wspólnych (CUW), działających – w przypadku firm międzynarodowych – w ramach globalnych centrów usług biznesowych. To coraz popularniejszy trend, który będzie się umacniał w perspektywie najbliższych 2-3 lat. Z drugiej strony, pomimo wzrastającego udziału usług wspólnych IT w dużych firmach, aż 73 proc. organizacji z sektora publicznego wciąż nie decyduje się na wykorzystanie usług wspólnych w swojej działalności.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.