Osoby z rocznym doświadczeniem w BPO zarabiają zdecydowanie powyżej średniej krajowej

Centra usług wspólnych generują w Polsce blisko 150 tysięcy miejsc pracy. Gros z zatrudnionych tam pracowników to świeżo mianowani absolwenci uczelni wyższych. Jak praca w takich centrach może wpłynąć na karierę zawodową?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Osoby z rocznym doświadczeniem w BPO zarabiają zdecydowanie powyżej średniej krajowej

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

24 wrz 2015 8:57


Według danych KPMG w Polsce działa już ponad 650 centrów usług biznesowych, które świadczą usługi o charakterze pomocniczym lub administracyjnym dla całej gamy podmiotów. Czemu Polska przeżywa inwestycyjny boom na centra usług wspólnych?

- Nie ma jednego, podstawowego „wabika” dla inwestycji w BPO w naszym kraju. Za atrakcyjność Polski na międzynarodowym rynku odpowiedzialnych jest wiele czynników. Jednym z nich jest dobra, tania i łatwo dostępna infrastruktura biurowa - tłumaczy Cezary Lewiński, prezes firmy Sales Concept.

Czytaj też: Praca w sektorze BPO/SSC szansą na błyskotliwą karierę?

- Wiadomo jednak, że puste powierzchnie biurowe nie zagwarantują wysokiej jakości obsługi procesów biznesowych czy administracyjnych. Niewątpliwym atutem naszego kraju są kadry. Młodzi Polacy są doskonale wykształceni, znają języki obce oraz są chętni do pracy. Według mnie to właśnie dzięki kapitałowi ludzkiemu jesteśmy tak atrakcyjni dla inwestorów - dodaje.

Wielokulturowe środowisko

Dla wielu osób atutem pracy w tych centrach jest międzynarodowe, wielokulturowe środowisko. W centrach usług wspólnych na różnych szczeblach pracują ludzie z całego świata. Z jednej strony daje to możliwość poznania innych kultur, z drugiej zaś praktyki językowej z native speakerami.

Centra usług wspólnych to organizacje gdzie przenikają się różne typy ludzi i pracowników. Z jednej strony pracuje tam wielu wąsko wyspecjalizowanych ekspertów z ogromnym doświadczeniem zdobytym na całym świecie. Z drugiej strony zatrudniani są studenci lub absolwenci, którzy dopiero zaczynają swoją karierę.

Poza tym centra usług wspólnych to miejsca gdzie prowadzone są nie tylko procesy księgowe, kadrowe czy windykacyjne. Coraz częściej placówki te są też odpowiedzialne za marketing, sprzedaż czy logistykę. Ta interdyscyplinarność wpływa na ciekawy, wieloaspektowy charakter pracy.

Krok na ścieżce kariery

- W naszych strukturach zatrudniamy wielu świeżych absolwentów. Są to osoby, które posiadają już niezbędny poziom wiedzy, znają języki i są chętni do zdobywania doświadczenia. Praca w centrum usług wspólnych wymaga nie tylko wysokiego poziomu wiedzy, równie ważne są umiejętności miękkie i cechy charakteru danego pracownika – mówi Cezary Lewiński.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.