Millenialsi chcą być szanowani, inaczej odchodzą bez skrupułów

– Millenialsi to ludzie, którzy chcą czuć się doceniani, pragną być zaangażowani w rozwój firmy, organizacji. Jeśli tego nie dostają, nie mają żadnych skrupułów, by odejść. Pakują swoje papiery i odchodzą tam, gdzie będą szanowani – uważa Justyna Piesiewicz, prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Ekspertów Komunikacji i Przywództwa, IACL.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Millenialsi chcą być szanowani, inaczej odchodzą bez skrupułów

PODZIEL SIĘ


Autor: Bartosz Dyląg

21 paź 2015 7:06


Jedna z dyskusji w trakcie konferencji Silesia HR Trends 2015 poświęcona była branży BPO.
W opinii Justyny Piesiewicz, prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Ekspertów Komunikacji i Przywództwa, IACL, w branży tej jest bardzo duża rotacja – to bardzo ciężka praca, w której odporność na stres jest konieczna.

– Jeśli nie chcemy, by rotacja nie była na wysokim poziomie, musimy zastanowić się, jak traktujemy zespół, pracowników. Jeśli ich nie szanuję, nie opieram się na ich wartościach, wiedzy – odchodzą – twierdzi Justyna Piesiewicz.

Justyna Piesiewicz, prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Ekspertów Komunikacji i Przywództwa, IACL Justyna Piesiewicz, prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Ekspertów Komunikacji i Przywództwa, IACL

Jej zdaniem powodem części odejść, szczególnie w trudnych dla pracownika czasach, są menadżerowie, którzy pozwalają sobie na zbyt wiele wobec pracowników.

– Co można zrobić z mobberem, który ma fenomenalne rezultaty? Odpowiedź jest prosta: warto sprawdzić, jaka jest rotacja pracowników w jego dziale – mówi Justyna Piesiewicz.

W opinii Marcina Nowaka, dyrektora zarządzającego w Infrastructure Services Eastern Europe Capgemini, rekrutacja jest nieodłącznym elementem biznesu outsourcingowego.

– W ciągłym procesie rekrutacji mamy 250-300 pozycji. Capgemini zatrudnia 6 tys. osób w Polsce, wobec czego możliwości promocji pracowników, budowania ścieżek kariery mamy dużo. Dlatego w naturalny sposób napływ pracowników na niższe stanowiska jest prowadzony permanentnie – mówi Marcin Nowak.

Marcin Nowak, dyrektor zarządzający w Infrastructure Services Eastern Europe Capgemini Marcin Nowak, dyrektor zarządzający w Infrastructure Services Eastern Europe Capgemini

Jego zdaniem rotacja pracowników w firmach branży BPO jest bardzo potrzebna, by rozwijać rynek.
– To nic negatywnego, ale musi być w rozsądny sposób przez firmę zarządzana – podkreśla Marcin Nowak.

Wszystkie pokolenia szukają autorytetów

Zdaniem Justyny Piesiewicz millenialsi, iksy, zety podobnie jak starsze pokolenie bardzo szukają autorytetów. Może być nim mentor czy lider.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Maciek 2015-10-22 09:23:25

Tak naprawdę to chyba oczywiste rzeczy są, że pracownik chce być szanowany i doceniany w swojej pracy. Jeśli nie zmienia takiej pracy to znaczy że z jakiegoś powodu po prostu nie może znaleźć innej. Ja też w ostatniej pracy męczyłem się dość długo...ze dwa lata, ale pewnego dnia czara się przelała. Byłem zdeterminowany i sam zacząłem podnosić swoje kompetencje. Przypomniałem sobie niemiecki z metodą Emila Krebsa z Krebsmethod.com. Poszedłem na zaawansowany kurs Excela. No i w końcu się udało. Warto próbować. I chyba nie ma co się męczyć.