Kandydaci do pracy w BPO oczekują nawet 15 proc. więcej niż daje rynek

Oczekiwania płacowe kandydatów warszawskich centrów usług biznesowych są często wyższe o 5-10 proc. w stosunku do rynkowej oferty, a na poziomie starszych specjalistów nawet o 15 proc. - wynika z raportu "Trendy płacowe na rynku SSC/ BPO w Warszawie" opublikowanego przez agencję doradztwa personalnego People.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Kandydaci do pracy w BPO oczekują nawet 15 proc. więcej niż daje rynek

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

8 maj 2017 12:33


• Pracodawcy w branży centrów usług biznesowych w Warszawie odnotowują ok. 5-15-proc. rozbieżności w oczekiwaniach kandydatów w porównaniu do możliwości i oferty warszawskich centrów.

• Umacniający się rynek kandydata w sektorze SSC/BPO, wpływa na rosnące zatrudnienie i inwestycje w rozwój pracowników ze znajomością języka.

• W 2016 roku gro kandydatów (31 proc.) zatrudnionych przez People w warszawskich centrach biznesowych stanowiły osoby znające język niemiecki, na drugim miejscu znalazły się osoby posługujące się językiem angielskim (23 proc.).

• Temat ten zostanie poruszony również na panelu dyskusyjnym "Rynek pracownika w Polsce i w Europie" podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego, który odbędzie się w dniach10-12 maja w Katowicach.

Wzrasta liczba ofert dla pracowników znających m.in. język czeski i język węgierski w związku z dużą migracją procesów z tych krajów. W 2017 r. spodziewany jest wzrost popytu na ekspertów m.in. z zakresu Payrolla i migracji procesów.

– W związku z deficytem pracowników w sektorze SSC/BPO, szczególnie tych znających niszowe języki, umacnia się rynek kandydata widoczny w tym sektorze od kilku lat. Płace na tym rynku regularnie rosną. W odpowiedzi na potrzeby kandydatów pracodawcy coraz częściej inwestują w dalszy rozwój pracowników. Są to między innymi szkolenia specjalistyczne, studia podyplomowe czy kursy językowe. Obecnie w Warszawie najczęściej poszukiwani są specjaliści od procesów księgowych (AP, AR, GL), HR, kadr i płac, a także osoby odpowiadające za obsługę klienta – mówi Karolina Borucka, team leader SSC/BPO w People.

Oczekiwania wyższe niż możliwości

Według raportu oczekiwania płacowe kandydatów (kwoty brutto) warszawskich centrów usług biznesowych, na stanowiskach młodszych specjalistów są często wyższe o 5-10 proc. w stosunku do tego co najczęściej oferuje rynek. Wymagania płacowe z poziomu starszych specjalistów są wyższe nawet o 15 proc. w porównaniu do ofert pracodawców.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Katowice 15 listopada 2017

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.